Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dimarts, 15 de febrer del 2011

El tractat de pau amb Israel és dolent i ha de ser revisat -- El tratado de paz con Israel es malo y debe ser revisado

Qui va pronunciar aquestes paraules? un portaveu dels Germans Musulmans? doncs no; va ser Aiman Nour, el lider de l`oposició laica al ex president Hosni Mubarak encapçalada pel partit Al-Ghad. Aquestes explosives declaracions van ser realitzades en una entrevista el passat Diumenge i avui han estat recollides pel diari israelià Arutz Sheva News. Segons l`opinió del sr. Nour, el tractat de pau de Camp David ha acabat, ha quedat obsolet, i nosaltres hem de millorar les seves condicions de manera que correspongui amb els interesos egipcis.

Atenció perquè aquestes declaracions no són les d`un lider islamista dels Germans Musulmans sinó les del lider d`un partit democràtic, progressista, laïc, molt interessat en les reformes polítiques i en l`acompliment dels drets humans. Si tenim present que l`acord de pau de Camp David és bastant impopular entre la població egipcia (cal recordar que la pau sempre ha estat una pau freda i que sota el govern Mubarak els mitjans de comunicació egipcis han continuat utilitzant tòpics antisemites), no es pot descartar que el nou govern surgit de les eleccions del pròxim mes de Septembre, encara que no sigui un govern islamista, vulgui renegociar-lo o fins i tot revocar-lo.

En castellano: ¿Quién pronunció esas palabras? Pues Ayman Nour, el lider de la oposición laica al ex presidente Hosni Mubarak encabezada por el partido Al Ghad (el mañana), en una entrevista concedida el pasado Domingo y recogida hoy por el periódico israelí Arutz Sheva News. En su opinión, el tratado de paz de Camp David ha finalizado, ha quedado obsoleto, porque es un acuerdo viejo y nosotros debemos mejorar sus condiciones en beneficio de los intereses de Egipto.

Atención, estas declaraciones no han sido realizadas por un islamista sino por el lider de un partido laico, democrático, progresista y muy interesado en el respeto de los derechos humanos y en la aplicación de reformas políticas. Si tenemos en cuenta que el tratado de paz de Camp David es bastante impopular entre la población egipcia (conviene recordar que bajo el gobierno de Mubarak la paz fue siempre una paz fría y que los medios de comunicación egipcios continuaron abusando de tópicos antisemitas), no se puede descartar que el nuevo gobierno surgido de las elecciones del próximo mes de Septiembre (aunque no se trate de un gobierno islamista) quiera renegociarlo o incluso revocarlo.

Arxiu del blog