Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dilluns, 19 de gener del 2009

realizando apologías del terrorismo de Hamas con dos cojones -- realitzant apologies del terrorisme de Hamas amb dos collons

Estimados lectores:

Lo he leído en el interesante blog Ferbr1 en Valencia y todavía estoy alucinando. Lean esta apología del terrorismo islamista de Hamas (sí, sí, apología del terrorismo, que es delito en este país y tal...) publicado ayer en el el periódico local melillense "Melilla Hoy". En ese repugnante artículo de opinión - no sé si llamarlo directamente panfleto - se dicen lindezas como las siguientes:

"Porque Hamás es el legítimo representante del pueblo palestino, no es una organización terrorista, es un movimiento de liberación, representan lo que queda de dignidad, honor y estoicidad, en tiempos de nauseabunda sumisión por parte de la clase dirigente árabe".

"Porque Gaza sufre un holocausto, una auténtica masacre, está siendo sitiada y empujada hacia el hambre, aislada y confinada, su infancia masacrada y su dignidad mancillada.¡Adelante Hamás! porque como muy acertadamente dice José Luís Navarro "Tal como están las cosas en Gaza, la libertad de un pueblo frente a los poderosos, sólo se logra mediante la lucha".

En otras frases del articulo se recurre a clásicos tópicos del marxismo estalinista más trasnochado, como por ejemplo presentar a Israel como una creación del colonialismo europeo en Oriente Medio o como un satélite de EEUU en la región. Mi pregunta es: ¿Qué pasaría si yo escribiera un artículo en el que afirmara que "E.T.A. no es una organización terrorista, sino el legítimo representante del pueblo vasco ante la nauseabunda sumisión por parte de la clase dirigente del PNV"? Posiblemente, se me acusaría de realizar una clara apología del terrorismo etarra y me tocaría pasar por los tribunales. Sin embargo, como siempre, en este país funciona un doble rasero: si yo escribo un panegírico de E.T.A. o de la izquierda abertzale se me acusarà de apología del terrorismo y la justícia me pedirá cuentas. Sin embargo, si yo escribo un panegírico de Hamas y hago una clara apología de ese grupo terrorista, pues no pasa nada y todos tan felices. Está claro, el Hamas no mata guardias civiles, sólo mata judíos...

En català: Ho he llegit al interessant blog Ferbr1 en Valencia i encara estic alucinant. Ahir, al diari local de Melilla, Melilla Hoy, s´ha publicat com a article d´opinió un festigós escrit on l´autora, una tal Yolanda Selam, fà una clara apología del terrorisme de Hamas. Com passa sempre en aquest país de xiste, és pot observar un doble raser inacceptable: si jo escric un panegíric d´E.T.A. o de l´esquerra abertzale, s´em acusarà de fer apología del terrorisme etarra i la justicia em demanarà comptes. Tanmateix, si escric un panegíric del Hamas, fent clarament apología del terrorisme islamista, aquí no passa res i thothom tan content. Està clar, el Hamas no mata guardies civils, només mata jueus...

4 comentaris:

Fer Nando ha dit...

Fa un mes o així, vaig llegir la llei que regula l'apologia del terrorisme, i aparentment només s'aplicaria a fets terroristes comesos a Espanya. És la meva impresió, i cal prendre en compte que no sóc un advocat ni res. De tota manera, la llei és ambigua, i, en tot cas, tot i que pogués aplicar-se-li als apòlogues de HAMÀS, si no es fa respetar, és lletra morta: la llei que no s'aplica no és llei ni es res.

El que és cert és que ho que vas dir és una veritat com un temple: mentre HAMÀS sigui assassinant jueus, els seus apòloges espanyols no tenen res a témer.

Jaume ha dit...

Benvolgut Fer:

Jo pensava que la llei també podia incloure a grups que a Espanya són considerats terroristes com és el Hamas, tanmateix fà molt de temps que no he llegit el texte i segur que es ben bé com ho dius. Tot i això, jo hi segueixo veient un doble raser, t´explico: a la premsa espanyola a ningú se li ocorriría escriure un article en aquests termes per a referir-se al IRA, a la UCK (Excèrcit d´alliberament de Kosovo) o a el PKK (el partit dels treballadors del Kurdistan), tanmateix si s´atreveixen a fer-lo del Hamas o d´altres grups terroristes palestins.

Per altra banda, desde fà un temps, una idea em volta pel cap. Els mitjans de comunicació espanyols i europeus, quan hi ha un acte terrorista a Europa no dubten en catalogar-lo com a tal, Tanmateix sempre s´evita la paraula terrorisme i terrorista per a referir-se a atemptats terroristes fets al món àrab o comesos per organitzacions arabs o islamistes, llavors s´utilitzen comodins com insurgent, activista, milicià, etc. Suposo que la diplomacia europea hi té a veure i vol donar una imatge de bones relacions amb la lliga àrab o amb el món àrab, especialment si tenim en compte que Europa és deficitària en petroli i que la crisi del petroli del 73 encara està molt fresca a la ment... Salutacions!

dolores ha dit...

te felicito ! tus comentarios que leo a menudo son siempre excelentes
saludos
dolores.

Jaume ha dit...

Estimada Dolores, Muchas gracias :)!

Arxiu del blog