Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dilluns, 24 de novembre del 2008

Sin vergüenza ninguna -- Sense cap tipus de vergonya

Estimados lectores:
Hoy quería escribir sobre mi viaje a Nerja de ayer o sobre las reflexiones que me había provocado la lectura de un texto del Moreh Nebukhim de Maimónides pero tendré que dejarlo para otra ocasión porque ando indignado desde esta mañana y quiero plasmarlo aquí por escrito.
Pero como no se puede construir una casa desde el tejado, empezaré desde el principio. Esta mañana, mientras me preparaba la mochila y el portátil para irme a la facultad, me he puesto a ver el programa "Espejo Público" de Antena 3 TV y entre los tertulianos había un personaje - sin duda de la brunete mediática, afín a la derecha española católica más reaccionaria - que no paraba de comparar a la coalición de partidos (PSC, IC - Verds i ERC) que gobierna en la Generalitat (el gobierno autonómico catalán) con los nazis, llamándoles "nacionales - socialistas", porque ERC es un partido de izquierdas y nacionalista catalán. Entonces para esos "genios" de la brunete mediática la equación es simple: Si los nazis se definían de izquierdas y nacionalista y ERC se define de izquierdas y nacionalista, entonces ERC son nazis. Sin embargo, cualquier persona decente y con un poco de sentido común se dará cuenta la baja catadura moral de los personajes que difunden y utilizan en sus programas o en sus artículos de prensa tal comparación.
Independientemente de las fobias o simpatías que sintamos hacía ERC, la comparación de este partido político, de sus votantes o de sus simpatizantes con los nazis es una indencia y una maldad. En primer lugar porque ERC es un partido de izquierda y nacionalista catalán, con una ideología en absoluto racista i militarista, y además siempre ha destacado en su lucha contra el fascismo y contra el nazismo, tanto en nuestra guerra civil (1936 - 1939) como en la Segunda Guerra Mundial.
En segundo lugar, esta comparación es perversa porque significa una total banalización del nazismo y de lo que significó su política genocida, racista y militarista. Lo que la gente - por no llamarles de otro modo más feo - de la brunete mediática debería hacer es leer libros de historia y conocer lo que fue el nazismo y las nefastas consecuencias de su política en lugar de hacer absurdas comparaciones oportunistas y demagógicas. Pero en fin... estamos hablando de España y este país no da para más. Es el país de Don Balón y de Don Pin-Pón, el reino de la demagogía fácil, la picaresca y el insulto oportunista, así nos va...
En català: benvolguts lectors, avui volia parlar del meu viatge a Nerja o de les reflexions d´un texte del Moreh Nebukhim de Maimónides que vaig llegir el passat Dissabte però ho deixaré per a una altra ocasió perquè estic indignat des de aquest matí. En efecte, veient el programa "Espejo Público", d´Antena 3 TV, he pogut comprovar com un dels tertulians que participava en el debat ha comparat al govern tripartit amb els nazis. Ja n´hi ha prou home d´aquesta demagogia.
Qualsevol persona amb una miqueta de sentit comú - i independentment de la simpatía que pugui sentir cap al govern tripartit o cap a ERC en particular - sap que ERC i els altres partits que componen el tripartit no són pas nazis, al contrari, la seva ideología no te res a veure i a més a més van lluitar activament contra el feixisme i el nazisme, tant a la guerra civil espanyola com a la segona guerra mundial.
En segon lloc aquesta comparació es indecent i denota l´escassa qualitat moral dels seus ideòlegs i difusors perque significa una total banalització del nazisme i de la seva nefasta i genocida política militarista i racial. El que haurien de fer els oportunistes i demagogs de la "brunete mediática" es llegir llibres d´història i conèixer el que van significar el nazisme i les brutals conseqüències de la seva política. Pero en fi... estem a Espanya. Un país on no es valora gaire la cultura i l´educació. No oblidem que aquest es el País de Don Balón i de Don Pin-Pón, el regne del nepotisme, de la picaresca, del insult fàcil i de la demagogia. Així ens va...

2 comentaris:

Fer Nando ha dit...

La veritat és que la poca vergonya d'utilitzar comparacions amb els nazis la fan tots. Encara em recorde tot el soroll que van fer amb l'affaire Air Berlin, i les acussacions de nazisme que van fer. Una cullereta de la seva pròpia (i el que estigui lliure de pecats, que llenci la primera pedra).

Són tots una colla de mediocres, frívols i imprudents parladors...

Jaume ha dit...

benvolgut fer:

tens raó, també recordo les afirmacions dels membres d´ERC dient que la gent d´Air Berlín eren nazis. Obviament, i per molt desafortunades que fossin les declaracions del president d´Air Berlín sobre el català, tal comparació és igual d´absurda que la denuncio en aquest post.
El problema de fons és el mateix: l´us gratuït del epitet nazi. Si tot aquell que no ens cau bé esdevé un nazi, llavors el terme nazi ja no significa res i es banalitza la brutalitat d´aquell règim i de la seva política militarista, racista i de partit únic. Salutacions!

Arxiu del blog