Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

divendres, 27 de juny de 2008

La victoria de la selección española y yo -- la victoria de la selecció espanyola i jo

Estimados lectores:

Como todos sabréis la selección española de fútbol ganó tres a cero a la rusa y se ha clasificado para la final de la Eurocopa. En realidad había quedado para ver el partido con unos amigos pero finalmente, como ellos quisieron verlo en la sala de TV de la residencia en la que estoy alojado, opté por ir a tomarme una cerveza a una cervecería a la que suelo ir y ver allí la segunda parte. Pero en el trayecto de vuelta me llevé un buen susto. Desde el curso pasado, unos tíos de la residencia, amigos de mi anterior vecino, me tienen manía. Supongo que es porque ellos creen que yo me quejaba por las noches de sus fiestas, que se prologaban todos los días hasta las tres o las cuatro de la mañana. Pero, a pesar de que me molestaban mucho y me quitaban horas de sueño, nunca me quejé porque sabía que en el fondo no serviría para nada. La prueba es que este curso siguen teniendo un montón de partes por las fiestas que montan y por el jaleo nocturno y siguen tranquilamente en la residencia, sin ni siquiera un toque de atención. En cuestión, supongo que será por ese tema pero la tomaron conmigo. No es que me importe ser un chivo expiatorio de sus paranoias o de sus frustraciones pero ellos dejan mucho que desear. Me han dirigido insultos racistas, xenófobos, antisemitas (porque llevaba un colgante con un Maguen David que me regaló una amiga) y, como no, otros del estilo "polaco" y "p... Catalunya".
En cuestión, anoche, cuando ya estaba a punto de llegar a la residencia, algunos de ese grupito bajaban por la calle Real de Cartuja y de pronto un par de ellos se me puso delante y me interrumpían el paso. Yo pense que me iban a agredir pero no. Sólo me miraban, algunos con cara de asco, otros con cara burlona y gritaban "España", "España" "España"... Uno de ellos gritó como un toro en celo y me arrojó una bola de papel de plata a la cara. Seguidamente siguieron calle abajo por Real de Cartuja, supongo que hacía la Gran vía de Colón para ir a la fuente de las batallas y celebrar el triunfo de la selección.



En català: ahir, al tornar de la "cafetería Madrid", on vaig anar a sopar i a veure la segona part del partit de la selecció espanyola, em vaig emportar un bon ensurt. Desde el passat curs, hi ha un grupet de residents de la residència on visc que no sé ben ben perquè la van agafar amb mi i em tenen mania. Suposo que es deu tractar d´amics del meu ex-veí i es pensen que jo era el que em queixava de les festes nocturnes que, per cert, duraven fins a altes hores de la matinada i em restaven hores de son, però mai em vaig queixar perquè savia que en el fons no serviría per a res. De fet, enguany, els han obert un munt d´expedients per les seves festes i tot continua igual, com si no pasés res.
Personalment s´em en fot ser el cap de turc de les seves paranoies o de les seves rucades però certament deixen molt que desitjar. M´han dirigit insults racistes, xenòfobs, antisemites (perquè durant un temps vaig portar un penjoll amb un "Maguen David" que em va regalar una bona amiga perquè savia que m´agrada molt la cultura jueva) i altres insults del tipus: "P... Catalunya" o "polaco".
En qüestió ahir a la nit, alguns individus d´aquest grupet baixaven pel carrer Real de Cartuja i jo tornava cap a la residència, s´em van fotre davant, barrant-me el pas i no em deixaven passar. Vaig tenir por per la meva integritat física però només cridaven "España" "España" "España" i em miraven alguns amb un sonriure burlesc, altres amb cara de fàstic. Finalment no em van fer res, sols que un em va tirar una pilota de paper albal, (paper de plata) a la cara i van continuar carrer avall, en direcció a la Gran vía. Suposo que devien anar a la "Fuente de las batallas" on molta gent va celebrar durant tota la nit el triomf de la selecció espanyola.

1 comentari:

ferbr1 ha dit...

Fills de puta...

Tinc un problema amb el teu blog, perquè no es actualitza en el meu bloglines. Acabe d'entrar hui mateix, i me trobat amb la sorpresa dels teus moltissims post que jo ni hi havia llegit. Canviare el feed, per a vore que passa. Saluts!

Arxiu del blog