Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dimecres, 22 de desembre del 2010

els jueus tenen la culpa de la crisi econòmica -- los judíos tienen la culpa de la crisis económica

El metropolitano de la iglesia ortodoxa del Pireo (Atenas), en unas declaraciones en la televisión griega, acusó al "judaísmo mundial" de ser el culpable de la crisis económica, de destruir los valores familiares tradicionales con la promoción de las familias monoparentales y el matrimonio homosexual. En su opinión, el sionismo estaba detrás de esta conspiración para apoderarse de Grecia y destruir a la iglesia ortodoxa.
No contento con semejantes declaraciones, el mencionado sacerdote indicó que Hitler fue un instrumento del Sionismo para que los judíos abandonasen Europa y se instalasen en Palestina, creando así "el nuevo imperio". Lo podéis leer en Ha´aretz.

Estas declaraciones aberrantes plasman todo el ideario judeofóbico (a excepción de la acusación de deicidio) que ha sido predominante en Europa en la clase más reaccionaria, tradicional, ligada a la judeofóbia religiosa cristiana y anti-ilustración durante los siglos XIX - XX: el supuesto control judío de la economía, la presentación del Judaísmo como algo maligno y destructor de los valores tradicionales de la sociedad, la conspiración judía para controlar un país o el mundo y la exorcización de la propia culpa de la judeofobia europea, convirtiendo a sus víctimas en victimarios. Al igual que los pogroms eran un acto de autodefensa ante los "ataques judíos", según este clérigo, Hitler fue un instrmento del Sionismo para que los judíos abandonasen Europa y se instalasen en Israel. Por lo tanto, los europeos ni fueron los culpables del antisemitismo ni del Holocausto, pues fueron los sionistas. Lo dicho, la exorcización de la propia culpa europea.

Dicho lo dicho, yo creo que estas declaraciones están movidas por la envidia en un doble sentido. Por un lado una envidia cultural religiosa, tanto por la supervivencia del pueblo judío a lo largo del tiempo a pesar de los reiterados intentos de asimilación y por los valores del monoteísmo ético de la cultura judía, que las diferentes iglesias cristianas históricamente los han reivindicado para sí, negando su presencia en los textos religiosos de la tradición judía y atribuyendolos al mensaje de Jesucristo. Pero, por otro lado, también observo una envidia del Sionismo y de Israel, un pequeño país mediterráneo, puntero en muchos campos como tecnología, ciencia, agricultura... y en unas condiciones muy difíciles, siempre con su supervivencia bajo amenaza constante. Esos logros son una afrenta para los antisemitas, especialmente cuando sus países, como por ejemplo Grecia, han tenido un pasado clásico y bizantino brillante pero un presente mediocre, en el vagón de cola de la Unión Europea.


En català: el metropolità de l`església ortodoxa del Pireu, en declaracions al principal canal de televisió grega, va culpar al poble jueu de la crisi econòmica i de destruir els valors tradicionals de la societat grega - amb la promoció del matrimoni homosexual o de les families monoparentals-; i de tot plegat va culpar a Israel i al Sionisme afirmant que tot és tracta d`un complot sionista per a apoderar-se de Grècia i destruir a l`església ortodoxa. Ho podeu llegir al Ha´aretz.

No cal dir que aquest clergue plasma tots els tòpics de la judeofòbia clàssica (tret de l`acusació de deïcidi) emprada pels sectors ultra reaccionaris i anti-ilustració durant els segles XIX - XX: el suposat control del jueu de l`economia, la presentació del Judaísme com a malèfic i destructor dels valors tradicionals de la societat, la conspiració jueva mundial per a apoderar-se d`un país o del món i destruir la cristiandat o l`exorcizació de la pròpia culpa de la judeofòbia europea, convertint a les seves víctimes en victimaris. No falla. Al igual que en el passat els pogroms es justificaven com a "actes de defensa" davant la conspiració jueva, en les declaracions del mencionat clergue Hitler esdevé un instrument del sionisme per a forçar als jueus a abandonar Europa i crear Israel. Per tant, els europeus no són els culpables de l`antisemitisme ni de l´Holocaust, sino les seves pròpies víctimes, els jueus o els sionistes. Com podem veure, una clara exorcització de la culpa europea.

Per a acabar, jo penso que aquestes declaracions són el resultat d`una doble enveja, una enveja de caràcter religiós i cultural per la supervivència del poble jueu (tot i els constants intents d`assimilació al llarg dels segles, molts d`ells liderats per les esglésies cristianes) i pels valors del monoteísme ètic de la cultura jueva, uns valors que les diferents esglésies històricament els han reivindicat per a si mateixes, negant la seva presència als textes religiosos de la tradició jueva i atribuïnt-los al missatge de Jesucrist. Però, per altra banda, també observo una gran enveja cap al nacionalisme jueu i cap a Israel, un petit país mediterrani, punter en molts camps com l`agricultura, la ciència, la tecnologia o la cultura... i a més en unes condicions molt dificils, amb la seva supervivència sempre amenaçada. Aquests èxits del sionisme i d`Israel són una afrenta per als antisemites especialment quan els seus països, com per exemple Grècia, han gaudit d`un gloriós passat clàssic i bizantí, però d`un present mediocre, al vagó de cua de l`EU.

6 comentaris:

Lior ha dit...

A aquest degenerat(com m'agrada endossar-los floretes de les seves!) que el tanquin amb el Rabí Ovadia Iossef.Bones i,lamentablement,tradicionals observacions,les teves.
Si celebres el Nadal-jo,si hi ha teca,ho celebro tot :-d_-;Molt bon Nadal!!

Jaume ha dit...

Moltes gràcies Lior, bones festes!! :)

Desgraciadament a rucades enormes, respostes contundents jeje.

Goelet ha dit...

¡Leer a Voltaire abre los ojos!

Jaume ha dit...

Goelet, me das miedito con ese emblema del Mossad... ¿no pretenderás apoderarte de mi blog? :S

Jaume ha dit...

Goelet, yendo a cosas serias y dejando las bromillas a parte, en este escrito puedes leer muchas "perlas" de algunos grandes pensadores de la cultura occidental en los dos siglos y medio últimos:

http://lafu-sion.blogspot.com/2009/09/el-mito-de-que-la-izquierda-no-puede.html

Goelet ha dit...

El logo es un regalo, por eso lo uso.

Sobre las "perlas". No elegí a Voltaire por casualidad. ;)

Del mismo modo q creo q tiene gran actualicad cuando decía que la civilización lo q había traído era una sofisticación de los metodos de tortura, decía unas salvajadas absolutas cuando se trataba de judíos.

Arxiu del blog