Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dilluns, 1 de novembre del 2010

La UNESCO reescribe la historia -- L´UNESCO reescriu la història.

La pasada semana, la UNESCO, la organización de la ONU para la educación, la ciencia y la cultura, decidió declarar la Tumba de Raquel como mezquita, cargándose así más de tres mil años de conexión de la cultura judía con dicho monumento.

Esta polémica decisión, criticada con fuerza en Israel, tiene un claro trasfondo político y un marcado carácter antisemita, pues apoya la negación de los vínculos religiosos, historicos y culturales de la Tierra de Israel con el pueblo judío, haciendo así el juego a la propaganda de la ANP que niega asimismo esos vinculos. Además, declarando la Tumba de Raquel como mezquita, los dirigentes de la UNESCO la pueden convertir en un futuro a corto plazo en un monumento para "muslims only" impidiendo su visita por gente de otros credos, como así ocurre con muchas mezquitas y lugares sagrados del Islam donde los no-musulmanes tienen su entrada vetada.

En català: la pasada setmana, la UNESCO, l´organització de l´ONU per a l´educació, la ciència i la cultura, va declarar la Tomba de Raquel com a mesquita, carregant-se així més de tres mil anys de vinculació d´aquest monument amb la història i tradició del poble jueu.

Aquesta polèmica decissió, criticada amb força a Israel, té un clar rerafons polític i un marcat caràcter antisemita perque dóna supor tàcit a la negació de les vinculacions històriques, culturals i religioses del poble jueu amb la Terra d´Israel, promogudes fins al dia d´avui per l´ANP. A més a més, declarant la Tomba de Raquel com a mesquita, els dirigents de l´UNESCO la poden convertir en un futur a curt plaç en un monument per a "only muslims" impedint així la visita per gent d´altres creences, com de fet ja passa amb moltes mesquites i llocs sagrats del Islam on els no musulmans tenen la seva visita vetada.

Fuente - Font: El Reloj.

Arxiu del blog