Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dilluns, 8 de novembre de 2010

el país del apartheid... -- El país de l´ Apartheid...

En Europa, especialmente desde colectivos pro palestinos, islamistas o vinculados a la extrema izquierda, nos intentan vender la moto de que Israel es un estado racista y del apartheid. Sin embargo, muchos emigrantes subsaharianos que intentan colarse en Israel ilegalmente para trabajar o solicitar el permiso de asilo político no piensan lo mismo y de hecho, según informa la portavoz del ministerio del interior israelí, Sabine Hadad, el número de emigrantes africanos que penetran ilegalmente en Israel para trabajar ha saltado de los 350 mensuales del pasado año a los 1.100 mensuales del 2010. Lo podéis leer en el Jerusalem Post.

En opinión de Sigal Rozen, defensor de los derechos de los emigrantes, este aumento se debe a que los emigrantes buscan entrar en Israel antes de que el gobierno construya un vallado en la Frontera con Egipto. Además, actualmente hay en Israel unos 120.000 trabajadores con su permiso de trabajo caducado y han preferido continuar en el país antes de que irse a otro sitio o regresar a su país de origen. En conclusión, estos emigrantes africanos (la gran mayoria musulmanes) se juegan la vida en la frontera israelo-egipcia (muchos han muerto tiroteados por la policia egipcia) para entrar en Israel clandestinamente y ganarse allí la vida dignamente., un país que muchos colectivos de extrema izquierda consideran como racista y del apartheid De nuevo, otra nueva muestra de que la propaganda fruto del odio y del dogmatismo ideológico choca frente a la realidad de los hechos sobre el terreno.

En català: a Europa, colectius pro palestins, islamistes o d´extrema esquerra ens intenten vendre la moto de que Israel és un estat racista i del apartheid. Tanmateix, molts emigrants subsaharians proven de entrar clandestinament a Israel per a buscar feina o demanar asil polític i de fet, segons va declarar la portaveu del ministeri de l´interior israelià, Sabine Hadad, la xifra d´emigrants que han penetrat clandestinament a Israel s´ha multiplicat en el darrer any, passant de 350 mensuals a 1.100. Ho podeu llegir al Jerusalem Post.

En opinió de Sigal Rozen, defensor dels drets dels emigrants, aquest augment es deu a que molts emigrants proven de penetrar a Israel abans de que el govern construeixi un vallat a la frontera israelo-egipcia, que dificultaría molt la seva penetració. A més a més, actualment hi hà a Israel uns 120.000 treballadors amb el visat de treball caducat que han preferit quedar-se enlloc de tornar al seu país d´origen o buscar sort en una altra banda. En conclusió, aquests emigrants es juguen la vida a la frontera israelo-egipcia (molts moren a causa del foc dels soldats egipcis) per a penetrar a Israel i guanyar-se millor la vida, un país que per a molts colectius d´extrema esquerra és un estat racista i de l´Apartheid. De nou, el dogmatisme ideològic i la propaganda basada en l´odi xoquen davant de la realitat dels fets.

Arxiu del blog