Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

divendres, 3 de setembre del 2010

¿Quién quiere la paz en Oriente Medio? -- Qui vol la pau a l´Orient Mitjà?

En los medios de comunicación europeos se ha retratado al gobierno de Bibi Netanyahu como un gobierno extremista y de extrema derecha. Sin embargo, al llegar a Washington para reiniciar las negociaciones directas con Mahmoud Abbas y los representantes de la ANP, la delegación "extremista" israelí afirmó por boca del ministro de defensa, Ehud Barak, que Israel hará importantes concesiones en Jerusalén para alcanzar la paz con los palestinos. La respuesta de la administración palestina al llamado de Barack Obama para aprovechar esta oportunidad han sido como siempre maximalistas: conclusión de las negociaciones en un año, paralización de la construcción en los asentamientos israelíes en Cisjordania, un estado palestino en los territorios de 1967 y el mayor escollo un no-reconocimiento de Israel como estado-nación del pueblo judío. Nada nuevo, pues esa ha sido siempre la postura de Mahmoud Abbas y de la ANP cuando hablan en árabe. Este tema es quizá el más espinoso porque implica que Mahmoud Abbas y los lideres palestinos no rechazan el regreso de los refugiados palestinos a Israel en lugar de al futuro estado palestino, una argucia que de ser aceptada por el gobierno israelí implicaría la desaparición de Israel para la creación de un estado binacional con una mayoría de población árabo-palestina. Por lo tanto, de cumplirse este escenario tendríamos tres estados palestinos:

1 - Gaza: como estado fundamentalista islámico regido por el Hamas.
2 - Cisjordania: estado palestino bajo la dirección de la ANP de Mahmoud Abbas.
3- Israel: tras recibir a varios millones de refugiados
palestinos se convertiría en un estado binacional con una mayoría de población árabo-palestina y minorías judías, armenias, drusas, cristianas de diverso rito, etc.

Pero el maximalismo de Mahmoud Abbas es un chiste comparado con la reacción del Hamas y del Yihad Islámico palestino en Gaza. Según informa el diario en lengua árabe, Palestine
Today, tanto el consejo nacional Palestino en Gaza como el Yihad Islámico palestino se oponen a las conversaciones directas por considerarlas un pecado y una traición al Islam y al pueblo palestino. De hecho, los seguidores del Hamas y de otros grupos yihadistas de la franja se han manifestado estos últimos días en contra de las negociaciones de paz por las calles de Gaza. en la edición digital del mencionado periódico palestino podéis ver las fotos.

Además, varios grupos yihadistas y nacionalistas palestinos que operan en la franja han manifestado su apoyo al Hamas en nuevos actos terroristas para sabotear las negociaciones de paz tras los atentados del pasado Martes y de Ayer en Cisjordania. En el Palestine Today también podéis ver algunas fotos del acto.

Estas muestras de puro odio - que la prensa palestina no tiene ningún tipo de problema es mostrar- son obviadas por la prensa europea, pues debe ser dando una visión políticamente correcta del conflicto donde los buenos sólo pueden ser palestinos y los malos sólo los israelies.

En català: sovint, als mitjans de comunicació europeus es parla del govern d´en Bibi Netanyahu com un govern extremista i d´extrema dreta mentres que els membres de l´ANP són presentats com a homes de pau i moderats. Doncs bé, només arribar a Washington, l´"extremista" delegació israeliana va anunciar per boca del ministre de defensa, Ehud Barak, que el seu govern està disposat a fer importants cessions a Jerusalem per a assolir la pau. Doncs bé, la resposta de l´ANP a aquestes bones intencions i a la crida d´Obama a aprofitar aquesta oportunitat han estat com sempre, unes respostes maximalistes: congelació total dels assentaments israelians, creació d´un estat palestí als territoris de 1967 amb Jerusalem Est com a capital i la negació solapada del reconeixement d´Israel com a l´estat-nació del poble jueu. I aquesta darrera reclamació si és un seriós entrebanc per a la pau perque vol dir que els liders palestins no renuncien al dret al retorn dels més de quatre milions de refugiats palestins a Israel enlloc de retornar al futur estat palestí. Res de nou perque aquesta sempre ha estat la postura dels liders de Fatah i de l´ANP en els seus discursos en àrab. Però si el govern israelià ho acceptés, arribarien més de quatre milions de palestins a Israel que provocarien que al país hi hagués una majoria de població àrab amb una important minoría jueva i altres minories no tan significatives, per tant, Israel esdevindría un estat binacional i un estat àrab més a la regió. De donar-se aquesta situació podriem arribar a tenir tres estats palestins:

1 - Gaza: un estat fonamentalista islàmic sota el control del Hamas.
2- Cisjordania i Jerusalem Est, un altre estat palestí sota el control de l´ANP.
3 - Israel convertit en un estat binacional, amb una majoría de població àrabo-islàmica, i minories jueves, druses, cristianes, armenies i circassianes.

Pero el maximalisme d´Abbas fins i tot és massa concessiu per a grups com el Hamas o el Yihad Islàmic palestí, que s´oposen totalment a qualsevol tipus de negocació d´un tractat de pau amb Israel perque ho consideren un pecat i una traició al Islam i al poble palestí. Així el Consell Nacional Palestí a Gaza ha rebutjat les negociacions de pau en una sessió que va tenir lloc el passat dia 1 de Septembre i aquell mateix día hi van haver importants manifestacions a la Franja en contra dels acords de pau. Les fotos les podeu veure al diari en llengua àrab, Palestina Today.

A més a més, segons informa aquest mateix diari, diversos grups yihadistes i fonamentalistes islàmics que operen a la Franja de Gaza han donat el seu suport públicament al Hamas i als seus actes terroristes, que tenen la finalitat de fer descarrilar el procés de pau, com per exemple els atemptats terroristes dels darrers dies que van deixar dos morts i diversos ferits a Cisjordània. Les fotos, les podeu veure aquí.

Una postura maximalista i unes mostres d´odi que la prensa palestina no té cap tipus de problema en mostrar però que els nostres mitjans si callen, ja sigui per oportunisme, per correcció política o per dogmatisme ideòlogic.

Arxiu del blog