Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dimecres, 1 de setembre del 2010

El resultado de la educación en el odio: palestinos celebran la muerte de civiles israelies -- Palestins celebren les morts de civils israelians

En mi última entrada del blog me preguntaba si la ANP eran unos verdaderos socios para la paz y la respuesta es que no. Según informa el periódico israelí, Ha´aretz, ayer por la tarde cuatro ciudadanos israelies fueron asesinados (entre ellos una mujer embarazada) en una emboscada en la carretera 60, cerca del asentamiento de Kyriat Arba, por terroristas palestinos vinculados al Hamas, aunque en unos inicios las "Brigadas de los Mártires de Al-Aqsa", el grupo terrorista vinculado a Fatah (de Abu Mazen) también reivindicó el atentado.

Posiblemente, el Hamas buscaba sabotear las negociaciones de paz directas que deben inciarse mañana en Washington entre respresentantes del gobierno de Bibi Netanyahu y de la ANP. Ojalá me equivoque, pero creo que estas negociaciones no van a dar como resultado ningún tipo de acuerdo porque la ANP de Mahmoud Abbas tampoco es un socio fiable para la paz. Como en la prensa es
pañola siempre se habla de "palestinos moderados", voy a intentar explicar el por qué para mis lectores. En efecto, la ANP y Abu Mazen son moderados - al menos en sus declaraciones en inglés - si los comparamos con Hamas, Hizbulah o la Yihad Islámica Palestina, pero eso no significa ni mucho que menos que sean un socio fiable para la paz. En este sentido, conviene tener en cuenta que la educación de la juventud y de la sociedad en general en unos valores de respeto, de pluralidad y de convivencia con el vecino son imprescindibles para que pueda existir una paz entre un estado palestino e Israel. Desgraciadamente, la ANP nunca ha fomentado ese tipo de educación entre su sociedad, sino que ha hecho todo lo contrario. Desde hace ya más de una década, organizaciones como Palestinian Media Watch o el Instituto MEMRI muestran a la opinión pública el tipo de educación y de adoctrinamiento en el odio anti-israelí, anti-judío y en la promoción del martirio que reciben los palestinos diariamente, ya sea en los libros de texto escolares, en los nombres de las calles o plazas (dedicadas a muchos terroristas palestinos) o en los medios de comunicación como la prensa, la radio o la TV.

Con un adoctrinamiento nihilista, con unos mecanismos muy similares a los utilizados por los nazis u otros regímenes totalitarios, no se están creando las condiciones necesarias para una paz y una convivencia en la región, sino que se fomentan las posturas extremistas y se prepara a los jovenes para que acedan a la edad adulta dispuestos a morir y matar en atentados terroristas contra civiles como las víctimas de anoche. Pero como una imagen vale más que mil palabras, en el siguiente enlace podréis ver imágenes de la franja de Gaza donde la población palestina celebra el asesinato de civiles israelies de ayer. Sobran las palabras ante tale
s muestras de odio, un odio promovido desde arriba no sólo por el Hamas sino también por la ANP.


En català: a la meva darrera entrada del blog em
preguntava si l´ANP és un soci fiable per a la pau i la resposta és que no. Segons informa el Haaretz, Ahir al vespre quatre ciutadans israelians (entre ells una dona embarassada) van ser assassinats en un atac terrorista que va tenir lloc a la carretera 60, molt aprop del assentament de Kyriat Arba (a les proximitats d´Hebron). L´atac terrorista va ser obra de membres vinculats al Hamas encara que en un primer moment també les "Brigades dels Màrtirs d´Al-Aqsa", vinculades al Fatah d´Abu Mazen, van adjudicar-se la seva autoria.

Molt probablement, amb aquest nou atemptat terrorista, el Hamas ha buscat torpedinar l´inici de les negociacions de pau directes entre els representants del govern israelià de Bibi Netanyahu i els de l´ANP, que s´havien d´iniciar demà a Washington sota la mediació de l´administració nordamericana d´en Barack Obama. De fet, el president dels EEUU va mostrar la pasada setmana el seu optimisme per la represa de les negociacions directes, paralitzades desde la cimera de Camp David, però en la meva opinió penso que aquestes negociacions tampoc aportaran un veritable acord israelo-palestí i la firma d´un tractat de pau que posi fi al conflicte. I penso que això serà així perque des del meu punt de vista, l´ANP no és un soci fiable per a la pau. Com que als mitjans de comunicació espanyols sempre es parla de l´ANP i d´Abu Mazen com a "palestins moderats" vull aclarir la meva opinió a tots els meus lectors. En efecte, Abu Mazen i l´ANP són moderats -al menys en les seves declaracions en anglès- si els comparem amb el Hamas, Yihad Islàmica palestina o Hizbulah, però això no vol pas dir que siguin socis fiables per a firmar un tractat de pau amb Israel que posi fi al conflicte. En aquest sentit, cal recordar que l´eduació dels joves i de la societat en uns valors de pluralitat d´opinions, respecte i de convivència amb el veí són claus per a una coexistència pacífica a la regió entre israelians i palestins. Desgraciadament, desde la seva creació a partir dels acords d´Oslo, l´ANP mai ha ofert a la seva societat una educació basada amb aquests valors, ans al contrari. Desde ja fà més d´ una dècada, organitzacions com Palestinian Media Watch o l´institut MEMRI fan una encomiable tasca de mostrar a l´opinió pública l´adoctrinament en l´odi més visceral anti-israelià, anti-jueu i de promoció del martiri que l´ANP ofereix a la seva societat ja sigui en els llibres de texte escolars, en molts noms de places o carrers (dedicats a sagnants terroristes per a netejar la seva memòria i convertir-los en herois nacionals) i també als mitjans de comunicació com prensa, ràdio, tv, etc.

Amb una adoctrinament nihilista, utilitzant una metodología molt semblant a la dels nazis o altres règims totalitaris, l´ANP no està difonent uns valors de respecte i de pau, sino que està preparant a una nova generació de palestins per a cometre brutals atemptats terroristes contra innocents civils israelians com per exemple les víctimes d´ahir al vespre. Però com una imatge val més que mil paraules, en el següent enllaç podeu veure les celebracions dels palestins a Jabalya, al nor de la Franja de Gaza, pel atemptat terrorista d´ahir. Sobren les paraules davant d´aquestes mostres d´odi, un odi gratuït i promogut desde dalt no només pel Hamas, sino també per l´ANP.

Arxiu del blog