Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dijous, 5 d’agost del 2010

Público y la distorsión del conflicto israelo-palestino -- Público i la distorsió del conflicte israelo-palestí

El pasado Lunes 2 de Agosto, el diario Público, afín al centro-izquierda del PSOE aunque con ciertos guiños a la extrema izquierda y especialmente a los simpatizantes de Izquierda Unida, nos ofrecía este artículo acerca del bloqueo israelí sobre la Franja de Gaza. Su título, "La jaula perfecta", ya nos muestra la tendencia acríticamente pro palestina del texto y resumiendo mucho podemos decir que sus principales ideas son:

1 - Gaza es una cárcel sin techo (slogan repetido hasta la saciedad en webs de extrema izquierda como "Rebelión.org", "Kaos en la Red" o la chavista "Aporrea.org").

2 - Con el bloqueo, el gobierno israelí está realizando un cástigo colectivo sobre la población civil palestina por haber elegido democráticamente, of course, al Hamas.

3- Israel practica una política de "neocolonialismo" con Gaza, priorizando la exportación de sus productos a punto de caducar sobre la ayuda internacional (es decir, ofreciendo a los gazanos la comida que ni los propios israelíes quieren).

Sin embargo, el diario israelí Jerusalem Post informaba de que ese mismo día (el pasado Lunes) el gobierno israelí permitía la entrada en Gaza de 250 camiones con ayuda humanitaria por el cruce de Kerem Shalom. Además, según informaba dicho diario, con el fin de incrementar el número de camiones que transportan ayuda humanitaria a la franja, el coordinador de las actividades gobierno israelí en los territorios junto a la ANP han establecido un equipo conjunto de trabajo para la modernización del cruce de Kerem Shalom y la construcción de futuros proyectos en la Franja de Gaza. Y conviene recordar que estas medidas fueron tomadas por el "ultraderechista" y "radical" gobierno de Bibi Netanyahu el mismo día que los terroristas del Hamas bombarderon desde el Sinaí las ciudades de Eilat y Aqaba con cinco mísiles grad y provocaron la muerte de un civil jordano, además de varios heridos también en Aqaba. Por tanto, debemos concluir que el enfoque de Público distorsiona la realidad de los hechos y sólo es una herramienta útil para la demonización de Israel ante nuestra opinión pública. De hecho, si analizamos los hechos sin ningún tipo de prejuicio concluiremos que el gobierno israelí no pretende realizar un cástigo colectivo con los civiles palestinos ni aislarlos del resto del mundo, sino que su principal objetivo es impedir la financiación y el rearme del Hamas por vía marítima o terrestre desde Siria o Irán, algo muy lógico si tenemos en cuenta de que Hamas es una organización islamista, fundamentalista y yihadista que se niega a cualquier tipo de negociación o acuerdo con Israel.

De nuevo, la propaganda (las notícias de público y de buena parte de la prensa española) es contrastada por las informaciones veraces y por la realidad sobre el terreno. Lástima que la opinión pública española sea bombardeada con una información que en realidad no es tal, sino simple propaganda bien cargadita de israelofóbia políticamente correcta.


En català: el passat Dilluns 2 d´Agost, el diari público ens va oferir aquest panflet anti-israelià sobre el bloqueig del govern d´en Bibi Netanyahu sobre la franja de Gaza. En resum, les principals idees de l´article són:

1 - Gaza és una presó o una gàbia al aire lliure.

2 - El bloqueig de la Franja per part del govern israelià és un càstig colectiu per als palestins de Gaza per haver escollit democràticament -of course- al govern del Hamas.

3 - Israel està duent a terme una política "neocolonial" amb els palestins de Gaza perque dóna prioritat a l´exportació dels seus productes a punt de caducar sobre els productes de l´ajut humanitari internacional. És a dir, els israelians són tan dolents que estan donant als palestins els productes que ni ells mateixos es volen menjar...

Tanmateix, a l´endemà, el diari israelià Jerusalem Post informava de que aquell mateix Dilluns al capvespre el govern israelià permetía l´entrada de 250 camions amb ajuda humanitària per a la població de Gaza pel pas fronterer de Kerem Shalom. A més a més, amb la perspectiva d´augmentar el número de camions de suport humanitari, el coordinador de les activitats del govern israelià als territoris va establir conjuntament amb els membres de l´ANP un equip d´investigació per a la renovació del pas fronterer de Kerem Shalom a més de coordinar altres projectes futurs a realitzar a la Franja de Gaza. I, per als despistats, convé recordar que aquestes mesures es van pendre el mateix dia que el Hamas va bombardejar desde el Sinaí les ciutats d´Eilat i Aqaba, causant la mort d´un civil i diversos ferits, tots de nacionalitat jordana. Per tant, l´enfoc que el diari Público dóna a la notícia no reflecteix la veritat i esdevé una eina més per a la demonització d´Israel entre l´opinió pública espanyola. De fet, si analitzem els fets sense prejudicis de cap tipus, conclourem que l´objectiu del bloqueig isralià no és castigar colectivament a la població civil de Gaza, sinó evitar la financiació i rearmament del Hamas desde Siria o l´Iran per qualsevol tipus de vía. I això és molt llògic si tenim en compte que el Hamas és una organització islamista, fonamentalista i jihadista que es nega a qualsevol tipus d´acord o de negociació amb l´estat d´Israel.

De nou, la propaganda (els enfocs tendenciosos de Público i de bona part de la premsa espanyola) es queden amb el cul a l´aire davant la realitat dels fets i les informacions precises i amb professionalitat. Llàstima que l´opinió pública espanyola només rebi aquest tipus d´informació que en realitat no es tal, sinó propaganda ben farcida de tòpics i d´Israelofòbia políticament correcta.

2 comentaris:

Moré ha dit...

Gràcies Jaume!!!l

Jaume ha dit...

Moré, gràcies a tu pel teu gran treball d´aproximar-nos la realitat d´Israel i del conflicte amb els palestins en llengua catalana. Shabat Shalom!!

Arxiu del blog