Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dimarts, 7 d’abril del 2009

Antisemitismo en la prensa árabe -- Antisemitisme a la prensa àrab

Estimados lectores:
Aquí pueden ver una de las últimas caricaturas judeofóbicas recientemente publicadas en la prensa saudí, en el periódico "Al Watan". Mientras que los dirigentes y gobernantes del mundo árabe no eduquen a sus ciudadanos en la paz, el reconocimiento del otro y no se dediquen a combatir el antisemitismo, por muchas conferencias de Annapolis que se celebren o por muy buena voluntad que pogan en la comunidad internacional, la paz seguirá siendo un objetivo lejano, casi inalcanzable.
Por otra parte, el islamismo, un proyecto político justificado en clave religiosa, no es sólo un problema de EEUU, Israel y Europa por motivos de terrorismo. Pienso que es una amenaza en primer lugar para los ciudadanos de los propios países del mundo árabe e islámico. Si los dirigentes y gobiernos árabes no lo combaten de manera inteligente - la ferrea represión e impedirles participar en las elecciones no es la mejor solución - se corre el peligro que ese proyecto político teocrático acabe por devorarles, al igual que según la mitología greco - latina Kronos devoró a sus hijos.
En català: aquí podeu veure la darrera caricatura judeofòbica publicada en el diari saudita Al Watan. Mentres que els dirigents del món àrab no eduquin els seus ciutadans en la importancia de la pau, el respecte al altre i especialment no combatin amb força el antisemitisme la pau a l´Orient Mitjà restarà llunyana per moltes cimeres d´Annapolis que la comunitat internacional celebri o per molt bona voluntat que aquests organismes internacionals hi posin.
Per altra banda, desde fà temps, crec que el islamisme, un projecte polític justificat en clau religiosa, no es només un problema dels EEUU, Israel o Europa degut al terrorisme. Penso que, en primer lloc, aquest projecte polític teòcratic és una amenaça per als propis ciutadans del món àrab e islàmic. Si els seus governs i dirigents no el combaten d´una manera adient - la ferrea represió i negar-los la participació en el joc electoral no són les millors maneres de fer-ho -, hi ha el perill que els islamistes els devorin, al igual que segons la mitología greco - llatina Kronos va devorar als seus fills.

Arxiu del blog