Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dimarts, 20 de maig de 2008

De nuevo la xenofobia... -- De nou la xenofòbia

Benvolguts lectors:
De nou haig de parlar de xenofobia pero avui canviant de país i de continent. En els darrers dies, un brutal brot xenòfob assola Johannesburg i es corre el risc que s´escampi per tot el país. La violència es dirigeix contra els emigrants però especialment contra els zimbawesos pobres que són barbarament colpejats, apunyalats o assassinats.
Un cop es va liquidar el règim del Apartheid, s´ens va voler vendre la moto de que Sudáfrica era un país normalitzat, tanmateix els esdeveniments d´aquests darrers dies ens mostren de que potser el nostre anàlisis era excessivament optimista. Si voleu llegir la notícia publicada al País d´aquest tràgic brot de xenofòbia, cliqueu aquí.
En castellano: de nuevo volvemos hoy con el tema de la xenofobia pero cambiando de país y de continente. En efecto, en estos últimos días un brote xenófobo se ha apoderado de la ciudad de Johannesburgo y existe un evidente peligro de que se expanda por todo el país. El blanco de las iras son los emigrantes y muy especialmente los zimbawenses pobres que son brutalmente apaleados, acuchillados y asesinados, y ya se contabilizan al menos 22 víctimas mortales en los disturbios.
Estos trágicos acontecimientos deberían hacernos reflexionar. Cuando cayó el ínfame régimen del "Apartheid" se nos quiso vender la moto de que Sudáfrica era un país normalizado e inmunizado, tras ese oscuro pasado, con los brotes de racismo. Sin embargo, los incidentes de estos últimos días nos muestran que quizás nuestro análisis fue muy optimista. Si queréis leer la notícia que publica "El País", clicad aquí.

Arxiu del blog