Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dimecres, 20 d’abril del 2011

Incendian una sinagoga en Corfú (Grecia) -- Incendien una sinagoga a Corfú (Grècia)

Ayer por la mañana temprano unos desconocidos han incendiado una sinagoga en la isla griega de Corfú, donde vive una pequeña comunidad judía de 150 miembros. Afortunadamente, no hay que lamentar heridos aunque si se han producido daños en al menos unos treinta libros de oraciones.

Un oficial de policia griego, que ha preferido permanecer en el anonimato, ha indicado que la puerta de entrada estaba forzada y que dentro de la sinagoga se han encontrado dos bidones de gasolina vacíos.

Moshe Constantinidis, el presidente de la Junta Central de Comunidades Judías de Grecia, ha declarado a Reuters su preocupación y su deseo que una rápida intervención policial permita detener a los culpables.

Este es el tercer incendio de una sinagoga en Grecia en poco más de un año. Ya en Febrero del año pasado tres individuos fueron arrestados por la policia por haber incendidado en dos ocasiones una sinagoga medieval en la isla de Creta. En esa ocasión se produjeron importantes daños materiales en el techo del edificio y fueron dañados por las llamas miles de libros y también ordeñadores que se encontraban en las dependencias de la sinagoga.

En català: ahir, a primera hora del matí, uns desconeguts van calar foc a una sinagoga situada a l`illa grega de Corfú, on viu una petita comunitat jueva d`uns 150 membres. Afortunadament, no s`han de lamentar ferits però al menys uns 30 llibres d`oracions si han resultat danyats pel foc.

Un oficial de policia grec, que ha preferit no fer públic el seu nom, ha declarat que la porta d`entrada a l`edifici estava forçada i dins s`han trobat dos bidons buits de gasolina.

Moshe Constantinidis, el president de la Junta Central de les Comunitats Jueves de Grècia, declarat a Reuters la seva preocupació i el seu desig de que una ràpida intervenció policial permeti detindre als culpables.

Aquest és el tercer incendi d`una sinagoga a Grècia en poc més d`un any. Ja al Febrer de l`any passat tres individus van ser detinguts per la policia com a sospitosos d`haver provocat dos incendis a una singagoga medieval a l`illa de Creta que va provocar importants danys al sostre de l`edifici, en milers de llibres i ordinadors que es trobaven a les seves dependències.

Fuente -- Font: Ha`aretz.

Arxiu del blog