Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dimarts, 25 de gener del 2011

pensé que iba a morir -- vaig pensar que anava a morir

Desde finales de Mayo, los medios de comunicación españoles han estado repitiendo como loros que el ejército israelí realizó una masacre -o al menos un uso desmedido de la fuerza- con los activistas de la llamada "flotilla de la Libertad", considerados en nuestros medios como pacifistas y portadores de ayuda humanitaria al pueblo de Gaza. Sin embargo, los testimonios de los soldados israelíes que participaron en esos acontecimientos nos ofrecen un panorama muy diferente: en los barcos había activistas de extrema izquierda europeos y occidentales pero también violentos yihadistas y fundamentalistas islámicos que se hicieron con el control de la situación y en todo momento buscaron el enfrentamiento con los soldados israelíes, con el fin de matarlos o morir como mártires. Podéis leer el estremecedor relato de los soldados entrevistados por la comisión Turkel en el periódico Arutz Sheva News.

Des de finals de Maig, els mitjans de comunicació catalans i de la resta de l`estat espanyol han estat repetint com a lloros que l`excèrcit israelià va masacrar als activistes de la "Flotilla de la Libertad" -o al menys va fer un ús desmesurat de la força contra ells-, considerats com a pacifistes i portadors d`ajut humanitari al poble de Gaza. Tanmateix, els nostres mitjans van callar que a la flotilla de la Llibertat no només hi havia pacifistes d`esquerra sino també violents fonamentalistes islàmics i jihadistes de diverses organitzacions que van buscar en tot moment l`enfrontament amb els soldats israelians amb la finalitat de matar-los o de morir com a màrtirs en la temptativa d`arribar a Gaza. La comissió Turkel ha entrevistat als soldats israelians que van participar en els enfrontaments i podeu llegir alguns dels seus testimonis en el diari Arutz Sheva News.

Arxiu del blog