Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dimarts, 9 de novembre del 2010

Pintan esvásticas en los días previos al aniversario de la "Kristallnacht" -- Pinten esvástiques els dies previs al aniversari de la "Kristallnacht"

Dos días antes del aniversario de la "Kristallnacht" (esta noche) aparecieron pintadas con esvásticas en una nueva sinagoga en la ciudad alemana de Dresde (Alemania). Lo podéis leer en Arutz Sheva. Una nueva muestra de esta ola de judeofóbia que recorre la Europa Occidental sin ningún tipo de complejo desde hace diez años, desde el inicio de la llamada "II Intifada palestina". De hecho, en muchísimas ocasiones, las posturas abiertamente antisemitas han querido disfrazarse bajo los ropajes de la crítica legítima a Israel o del antisionismo.

En català: dos dies abans del trist aniversari de la "Kristallnacht" (aquesta nit) van aparèixer pintades amb esvàstiques a la façana de la nova sinagoga de Dresden (Alemanya). Ho podeu llegir al diari Arutz Sheva. Una nova mostra de l´onada de judeofòbia que recorre Europa Occidental sense cap tipus de complexe desde fà almenys deu anys, es a dir desde l´inici de l´anomenada "II Intifada palestina". De fet, en moltes ocasions, les postures obertament judeofòbiques s´han volgut disfressar amb els vestits de la crítica legítima a Israel o del antisionisme.

PD - Este auge de la judeofóbia disfrazada de antisionismo no es sólo un fenómeno europeo sino también del mundo árabe-islámico y de países que hasta hace pocos años eran amigos y aliados estratégicos de Israel en la región, como por ejemplo Turquía. La pregunta es: ¿Qué hacemos nosotros los europeos? callar y mantenernos en una cómoda indiferencia o en el peor de los casos negarlo, como hizo Zp el año pasado en Jerusalén al afirmar que en España no existía antisemitismo, que en todo caso eran críticas legítimas a Israel. Y, creedme, esto es muy grave porque con este silencio, con esta indiferencia (cuando no negación), se está dando alas a los antisemitas y a los fundamentalistas islámicos, especialmente de países que ven como un mandato religioso borrar a Israel del mapa. Durante la II Guerra Mundial la sociedad euuropea en su conjunto fue culpable en la Shoah por su activa colaboración con los nazis o por su indiferencia ante el horror, por no hacer nada para evitarlo; y ahora la historia vuelve a repetirse, el silencio europeo ante el auge de la judeofóbia en buena parte del mundo en los últimos años es una complicidad indirecta con los fundamentalistas islámicos ( Hamas, Hizbulah, Irán, Al-Qaida o los saudíes y sus petrodólares) que desean la destrucción de Israel y borrar del mapa la presencia judía en Oriente Medio.

PD - Aquest auge de la judeofòbia disfressada d´antisionisme no és només un fenòmen europeu sinó també mundial, amb una important virulència als països àrabs i musulmans, fins i tot en països que fins fà pocs anys eren importants alïats estràtegics d´Israel a la regió, com per exemple Turquia. La pregunta que desde fà quatre anys (desde la fi de la II Guerra del Liban) jo em formulo: Què fem els europeus? Callar i mantenir-nos en una còmoda indiferència i això és en el millor dels casos perque molt més greu és negar aquest fenòmen com per exemple va fer Zp a Jerusalem l´any passat, quan va afirmar que a Espanya no hi havia antisemitisme, sinó crítiques legítimes a Israel. I penseu que totes dues postures són molt greus perque amb el silenci-indiferència o amb la negació de retruc estem donant ales i suport a un dels pitjors totalitarismes, al fonamentalisme islàmic desitjós de la destrucció d´Israel i de fotre els jueus al mar perque ho consideren un mandat diví. Al igual que la societat europea durant la II Guerra Mundial va ser còmplice de la Shoah per la seva activa colaboració amb els nazis o pel seu silenci davant l´horror, actualment la societat europea -amb el seu silenci davant la judeofòbia i la Israelofòbia- torna a ser còmplice del projecte d´esborrar a Israel del mapa i eliminar la presència jueva a Orient Mitjà dels fonamentalistes iranians, dels de Hamas, Hizbulah, Al´-Qaida o dels saudís i els seus petrodòlars.

Arxiu del blog