Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

divendres, 26 de novembre del 2010

Los judíos de San Nicandro -- Els jueus de "San Nicandro"

En ocasiones, la realidad supera a la ficción. En los años 20-40, durante el auge del fascismo y el nazismo en Europa, unos campesinos de la población de San Nicandro, en el católico sur de Italia, deciden adoptar una vida judia en la medida de sus posiblidades, se convierten al Judaísmo en 1946 y hacen Aliyá a Israel tres años más tarde. Una historia de amor hacía el pueblo judío y hacía Israel. Hace unas semanas, en el Blog Safed-Tzfat-Zefat publicaron este interesante artículo y me gustó muchísimo. Un resumen de esta apasionante historia también lo podéis leer aquí.


En català: en ocasions, la realitat supera a la ficció. Entre els anys 20 i els 40, en plè auge del feixisme i del nazisme a Europa, uns camperols italians analfabets de la població de San Nicandro, al sud d´Italia, van decidir adoptar una vida jueva, al 1946 es van convertir al Judaísme i tres anys més tard van emigrar a Israel. Tota una historia d´amor cap al poble jueu i Israel. Fà unes setmanes vaig tenir l´ocasió de conèixer la seva història gràcies a aquest interessant article publicat al blog Safed-Tzfat-Zefat i em va emocionar i al.lucinar a la vegada. També podeu trobar un bon resum dels jueus de San Nicandro aquí.

2 comentaris:

David ha dit...

No en tenia ni idea! Una història extraordinària! M'ha fet pensar en uns khàzars del segle XX. Segueixo el teu blog sempre que puc.
Xalom!

Jaume ha dit...

Benvolgut David, moltes gràcies pel teu comentari. M´ha semblat molt interessant i encertada la teva comparació amb la dels khàzars. Com anècdota, ara fà uns mesos, em vaig comprar el llibre "El Kuzarí" de Samuel Ha Levi i aprofito per a llegir-lo quan tinc una estoneta lliure. Shavua tov!

Arxiu del blog