Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

diumenge, 21 de novembre del 2010

historia de un éxito y de un fracaso -- història d´un èxit i d´un fracàs

Empecemos por el éxito. El doctor en Historia Medieval por la Universidad de Granada, José Soto Chica, presentó el pasado Viernes su primera novela, "Tiempo de Leones", ambientada en el imperio bizantino de inicios del siglo VII, en la época del emperador Heraclio I y sus campañas contra los persas. Pues bien, el pasado Lunes día 15 de Noviembre mi colega Pepe fue entrevistado por el periódico El Ideal de Granada y recomiendo leer la entrevista para descubrir una novela fascinante y un hombre maravilloso, todo un ejemplo de trabajo, constancia y espritu de superación, además de un excelente historiador y amigo.

Y tras la historia del éxito, la del fracaso. Esa es mi historia. Háganse a la idea: con treinta y un año, sin trabajo, con la tesis aparcada y lo que es peor... sin saber como salir de esta situación. ¿El culpable? Yo y sólo yo por no haber meditado más las decisiones que tomé en su momento y por no haber sabido jugar bien mis cartas mientras estaba en Granada estudiando, especialmente con el doctorado. Para concluir dos cositas: Si pude acabar la tesina, presentarla ante el tribunal y hacer una exposición pública bastante buena fue gracias a los consejos de mi amigo Pepe. De hecho, su apoyo constante, el seguimiento que hizo de manera totalmente desinteresada de mi trabajo de investigación y sus recomendaciones bibliográficas y de contenido fueron claves para que mi tesina llegase a buen puerto y no se perdiera por el camino, desviándose de la ruta como le ocurrió a Odiseo de regreso a Itaca. La segunda, no me cabe ninguna duda del éxito de su novela. Hace ahora un par de años años, me dejó uno de los primeros borradores de su novela y me pareció excelente desde el momento que empecé a leerla. Una gran novela escrita por un gran escritor, un gran historiador y una mejor persona. Grande, mi colega Pepe.

En català: comencem per la història exitosa. El doctor en historia medieval per la Universitat de Granada, José Soto Chica, va presentar el passat divendres la seva primera novela "Tiempo de Leones", una novela històrica ambientada a la Constantinopla d´inicis del segle VII, en l´època del emperador Heracli I i les seves campanyes contra els perses. Doncs bé, el passat dilluns 15 de Novembre, el meu amic Pepe va ser entrevistat pel diari "El Ideal de Granada" i recomano la lectura de l´entrevista per a descobrir una trama fascinant a un gran escriptor, historiador i millor amic i persona.

Ara la historia del fracàs, és a dir, la meva història. Feu-vos a la idea: amb 31 anys, sense feina i amb la tesi encallada, un panorama collonut, oi? El culpable: jo i només jo, per no haver meditat prou les decisions que vaig pendre en un moment determinat i per no haver sabut jugar les meves cartes amb prou astucia mentres estudiava el doctorat a Granada. Per a finalitzar, només dos apunts: si el menda que escriu va poder presentar la seva tesina i fer-ho amb garantíes d´èxit va ser gràcies al suport desinteresat del meu amic Pepe, especialmente amb els seus savis consells bibliogràfics i idees de contingut. Si no hagués comptat amb el seu ajut, posiblement la meva tesina s´hagués encallat com el vaixell d´Odisseu en el viatge de retorn desde Troia a Itaca. En segon lloc, no en tinc cap dubte del èxit de la seva novela. Ara fà un parell d´anys em va deixar un dels primers borradors del seu llibre per a llegir-lo i em va agradar molt desde la primera pàgina fins a la darrera. Una gran novela, un gran novelista i historiador, pero encara molt millor amic i persona. Per a treure´s el barret.




6 comentaris:

David ha dit...

Venga, Jaume, no te desanimes, que no decaiga el ánimo, vamos. Ya verás como la situación no es tan mala como piensas y como podrás recuperar muchos proyectos que no pudiste realizar. Se fuerte y valiente.

Lior ha dit...

A veure,Jaume,com ens ho muntem perquè això no soni a consell de programa de televidència.Ni a consell a seques.Que vol dir culpa? En tot cas,digues responsabilitat.Hauries de coneixer el poder paralitzant de la culpa.Aprofita l'avinentesa per entendre-ho i treure't aquesta llosa del damunt,cony! Que has fet badades i t'ha faltat astúcia en algunes qüestions? Coneixes algú que no les hagi fet? Ets de lletres en un món poc lletraferit, que també hi ajuda.Els que només et coneixem pel teu bloc(i parlo de blocs amb cara i ulls),sabem que,qui hi ha al seu darrere,no és només un talent professional, que, òbviament,hi és.O molt m'equivoco. Altrament, bonico,no tindries l'EXIT que tens!
No sé que més dir-te,tret de donar-te una cossa amical al cul perquè no te'ns adormis ni te'ns deprimeixis.Una fortíssima abraçada!

Jaume ha dit...

Estimados David y Lior, muchas gracias por vuestras amables palabras. Voy a meditar como consigo reflotar la tesis doctoral y replantear nuevamente la situación. Muchas gracias por vuestras amables palabras. Un fuerte abrazo!

Jaume ha dit...

amic Lior, recordes que al septembre vaig anar a recollir avellanes? doncs ara em toca anar a l´oliva jejeje. Ja veurem com anirà tot perquè no estic acostumat a fer de pagès. Una abraçada!!

Unknown ha dit...

Mucho ánimo, Jaume, que si la tesis la haces como la tesina, no me cabe duda de que cuando lo consigas va a ser una muy muy buenas tesis...por el empeño que le pones a las cosas y la dedicación no puede ser de otra forma
mucho ánimo y un abrazo
de un ex compañero que se encuentra en una situación parecida pero aún con menos pasos dados....

Jaume ha dit...

Estimado Juan:

Muchísimas gracias por tus ànimos! :) Mucha suerte tb para ti y un fuerte abrazo!!

Arxiu del blog