Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dijous, 28 d’octubre del 2010

Pecados europeos -- Pecats europeus

Las expulsiones de gitanos rumanos por parte del gobierno de Nicolás Sarkozy en Francia y las declaraciones de Angela Merkel en las que reconocía el fracaso de la multiculturalidad en Alemania han provocado un intenso debate durante las últimas semanas. Ciertamente, al calor de la crisis económica, muchos partidos políticos de derecha democrática están copiando el lenguaje y las medidas populistas de la extrema derecha xenófoba, como por ejemplo ha hecho recientemente el PP en Catalunya, especialmente con la visita de Alicia Sánchez Camacho a Badalona, un acto que tuvo un marcado carácter xenófobo y de demonización de los emigrantes rumanos. En opinión de Francisco Veiga, profesor de Historia Contemporánea de la UAB y coordinador de la Eurasian Hub., estas políticas no son nuevas, puesto que en muchos países de la UE se han marginado los derechos de las minorías con total impunidad en los últimos 20 años.

En català: les expulsions de gitanos romanesos per part del govern Sarkozy a França i les declaracions d´Angela Merkel en les que reconeixía el fracàs del multiculturalisme a Alemanya han provocat un intens debat durant les darreres setmanes. Certament, en aquest contexte marcat per la crisi econòmica, molts partits de la dreta democràtica estan copiant el llenguatge i les mesures populistes dels partits d´extrema dreta xenòfoba, com per exemple ha fet recentment el PP a Catalunya en una clara picada d´ull al discurs xenòfob del partit Plataforma per Catalunya de l´ex "Fuerza Nueva", Josep Anglada. En aquest sentit cal destacar la visita a Badalona d´Alicia Sánchez Camacho, amb un marcat to xenòfob i de demonització dels emigrants romanesos. En opinió d´en Francisco Veiga, professor d´Història Contemporànea a l´UAB i coordinador d´Eurasian Hub., aquestes polítiques no son noves doncs en els darrers vint anys en molts païssos de l´UE s´han marginat impunement els drets de les minoríes.

1 comentari:

Unknown ha dit...

Un artículo bastante interesante acerca de lo que hacemos en Europa y criticamos a los demás.
En el tema de la expulsión de romanies en Francia, lo que me resulta más extraño es el silencio de los gobiernos búlgaro y rumano.

Arxiu del blog