Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dijous, 23 de setembre del 2010

nuevamente antisemitismo en rebelión.org -- novament antisemitisme a rebelión.org

A principios de este mes el dictador cubano Fidel Castro fue entrevistado por el periodista Jeffrey Goldberg de la revista estadounidense Atlantic y publicó las declaraciones del comandante en dos articulos que no dejaron a nadie indiferente: en el primero Castro criticaba al gobierno islamista iraní de Ahmadineyad por negar el Holocausto y en el segundo admitía que el módelo socialista cubano ya no les servía ni a ellos mismos, intentando dar así un capote a las reformas aperturistas emprendidas por su hermano Raúl Castro. Pues bien, esas declaraciones no han gustado en ciertos medios de nuestra izquierda anti-imperialista y en Rebelión.org han optado por matar al mensajero, desprestigiándolo por ser judío, israelí y estadounidense. Además, lo han hecho de la única manera que saben, con una caricatura abiertamente antisemita:

Igualito que en las caricaturas de la prensa nazi. Los nazis deshumanizaban al pueblo judío ante la sociedad alemana presentándolos como animales (entre ellos el gusano) en las caricaturas de sus medios y en Rebelión.org no tienen ningún problema en publicar una caricatura donde el "enemigo", Jeffrey Goldberg, es deshumanizado, presentándolo como un gusano sediento de sangre para desacreditar su trabajo periodístico. Y queda claro que se le ataca por su origen porque en las dos antenas le cuelgan las banderitas del "imperialismo", la de Estados Unidos e Israel, dando a entender que por ser israelí y estadounidense obviamente no puede ser un periodista objetivo y ha tergiversado las declaraciones del compañero Fidel Castro para beneficiar a los intereses del "imperialismo". Además, la gotita de sangre resbalando de su boca recuerda mucho a las caricaturas antisemitas donde se presentaba al pueblo judío como vámpiros sedientos de sangre de niños cristianos. Las semblanzas entre la caricatura publicada en Rebelión y la iconografía judeofóbica clásica son pues evidentes.

En català: a principis d´aquest mes el dictador cubà Fidel Castro va ser entrevistat pel periodista nordamericà Jeffrey Goldberg per a la revista Atlantic i les seves declaracions no van deixar indiferent a ningú: en un primer article publicat a la mencionada revista, Castro criticava la negació del Holocaust per part del dictador iranià Mahmoud Ahmadineiad i del seu govern i en un segon article el "comandante" reconeixía que el mòdel socialista cubà ja no era vàlid ni per a ells mateixos, intentant donar així un cop de mà a les reformes aperturistes aprobades pel seu germà Raül Castro. Doncs bé, aquestes declaracions no han agradat en determinats mitjans de la nostra esquerra "anti-imperialista" i per exemple a Rebelión.org han optat per la tàctica de matar al missatger amb la publicació de la següent caricatura obertament antisemita:


Igualet que a la premsa nazi. Els nazis deshumanitzaven al poble jueu davant de la societat alemanya de l´època presentant-lo en forma d´animals (entre ells el cuc) a les caricatures de la seva premsa amb la finalitat de justificar el seu propi racisme i antisemitisme. Doncs bé, els editors de Rebelión.org no tenen cap tipus de problema en publicar una caricatura on l´ "enemic", Jeffrey Goldberg, es presentat com un cuc desitjós de sang per tal de desacreditar el seu treball periodístic. I que quedi clar que en la campanya de desprestigi se´l ataca pel seu origen. Fixeu-vos en les antenes, on pengen les banderes dels EEUU i d´Israel. Els missatges que reben els lectors de Rebelión és clar: Goldberg és un cuc sionista nordamericà que no dubta en tergiversar les declaracions del camarada Castro per tal d´afavorir als interesos de l´ "imperialisme". A més a més, la goteta de sang que li penja de la boca es gairebé un calc de la vella iconografia judeofòbica on es presentava al poble jueu com a vàmpirs assadegats de sang de nens cristians. Les conexions entre la caricatura i la judeofòbia clàssica són prou evidents.

Arxiu del blog