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Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

diumenge, 19 de setembre de 2010

Generación castigada -- Generació castigada

En el editorial del País recogen la preocupación existente en la Organización Internacional del Trabajo (OIT) y en el Fondo Monetario Internacional (FMI) por la elevada tasa de paro juvenil existente en España, una tasa que dobla la media nacional y es la más alta de Europa. En líneas generales estoy de acuerdo con las ideas expuestas en el artículo, pero creo que el problema es también educativo, no sólo se trata de un problema del mercado laboral español. En mi opinión, creo que el nivel educativo está por los suelos y eso es así porque todos los gobiernos han optado por un proyecto corto de miras, basado en los resultados estadísticos, en lugar de resaltar la importancia del esfuerzo y del trabajo en la educación. Pues no. Cada vez se pasa curso con más asignaturas suspendidas y se baja el nivel para que los jóvenes aprueben con más facilidad. Acaban la secundaria con una formación deficiente y eso provoca que se baje el nivel en los ciclos formativos y en la Universidad. Precisamente, una carrera universitaria funciona como una hipoteca: el alumno durante varios años paga una matricula y al final recibe el título por la guita que ha pagado, pero en muchos casos no tiene la formación ni la experiencia adecuada para incorporarse al mundo laboral con garantías. Además, la deficiencia en el dominio de idiomas extranjeros en este país es alarmante. Si a estos handicaps le añadimos que tampoco se facilita la incorporación de los jóvenes en el mundo laboral, pues nos encontramos con este panorma desolador.

En català: en l´editorial del País mencionen la preocupació existent a l´Organització Internacional del Treball (OIT) i al Fons Monetari Internacional (FMI) per l´elevada tasa d´atur juvenil de l´estat espanyol, una tasa que supera la mitjana nacional i és la més alta d´Europa. En línees generals estic d´acord amb les idees del article, però penso que no només es tracta d´un problema estructural del mercat laboral espanyol, sinó també d´un problema educatiu. En la meva opinió, durant els darrers trenta anys, els governs espanyols no han sabut inculcar els valors del treball i de l´esforç en el nostre sistema educatiu, ans al contrari, cada cop s´abaixat més el nivell degut a que ha primat una política eduacativa basada en un resultadisme estadístic. Degut a aquesta curtesa de mires, els alumnes de secundaria arriben més mal preparats als cicles formatius o a la Universitat i clar la solució es abaixar també el nivell. De fet, una llicenciatura funciona com una hipòteca: el jove estudiant paga durant uns anys una matricula i al final rep el títol per els calers que s´ha gastat. Queda tot reduït a una operació de compra i venta. Al final passa el que passa. Els joves llicenciats en molts casos no disposen ni de la formació ni de l´experiència adient per a incorporar-se al món laboral i si a més ni l´estat ni les empreses posen les coses fàcils, doncs com a resultat obtindrem aquest panorama desolador.

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