Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dimarts, 2 de març del 2010

contra Israel en las escuelas -- contra Israel a les escoles

Estimados lectores:

Ayer por la mañana, mientras desayunaba en el Royalti, tuve ocasión de leer
la siguiente noticia en el periódico El Mundo y lo primero que me vino a la cabeza son los vídeos de webs como MEMRI o Palestinian Media Watch, donde se muestran imágenes del adoctrinamiento en el odio anti-israelí y antisemita que reciben los jóvenes y adolescentes palestinos, pero con el agravante de que un adoctrinamiento similar se da ahora en nuestras escuelas y en pleno siglo XXI.

Veamos. La educación en este país está por los suelos (Sólo hay que ver las estadísticas de la UE en este sentido). Cada reforma educativa realizada en las últimas décadas sólo ha servido para bajar el nivel del alumnado a todos los niveles (primaria, secundaria, estudios universitarios...) y crear más confusión entre estudiantes y docentes (lo sé perfectamente gracias a mi expereienca en los cursos teóricos del CAP ahora hace dos años). Se está creando una generación de jóvenes que con suerte van a llegar a ser analfabetos funcionales, con una formación básica para desarrollar sus actividades laborales de manera más o menos eficiente, pero sin apenas cultura general y pensamiento crítico, una juventud aborregada y fácilmente manipulable por los políticos sin escrúpulos de turno independientemente del partido o de la ideología política a la que se adhieran. Esta es la situación educativa de este país tal y como yo la veo y me sorprende que muchos de nuestros docentes, en lugar de emplearse a fondo en la instrucción y formación de sus alumnos, se dejen llevar por la ideología y dediquen su tiempo a adoctrinar a nuestros niños en el odio anti-judío y anti-israelí más primario. Y digo esto porque es imposible que a un niño de seis años se le ocurra plantear frases como estas: "los judíos matan por dinero", "evacuad el país de los palestinos" o "iros a algún lugar donde os acepten". Por tanto, la manipulación y el adoctrinamiento de los niños no deja lugar a dudas.

Si mis lectores me preguntan acerca de los culpables, lo tengo claro: no sólo son los profesores que han adoctrinado a los niños sino también todos aquellos profesionales de ámbitos muy diversos (periodistas, profesores, jueces, políticos, etc) que han contribuido a que el antisionismo sea una postura ideológica políticamente correcta en nuestra sociedad, confundiendo a la opinión pública entre lo que es una crítica legítima y argumentada a una política del gobierno israelí con la deslegitimación-criminalización de dicho estado, utilizando en muchas ocasiones teorías del antisemitismo clásico o refritos más políticamente correctos, como por ejemplo el "lobby sionista", un burdo refrito de las teorías conspirativas expresadas en los protócolos de los Sabios de Sión.

Que queda claro: el antisionismo no puede ser políticamente correcto. Las posturas antisionistas no tienen como objeto una crítica argumentada a las políticas del gobierno israelí sino la deslegitimación de dicho estado, de sus instituciones y de sus ciudadanos, dando pávulo a todo tipo de teorías antisemitas y realizando una burda caricaturización del conflicto con los palestinos para alcanzar estos fines. Por último, denunciar la tremanda irresponsabilidad de un presidente del gobierno, José Luís Rodríguez Zapatero, quien en lugar de afrontar el problema lo niega (al igual que negó la crisis económica) en una entrevista con los periodistas del diario Ma´ariv en Jerusalén el pasado mes de Octubre. Señor Zapatero, negar la existencia de un problema no hace que éste desaparezca realmente. No se engañe. La judeofobia campa por sus anchas en España y negar este hecho sólo sirve para dar más mecha a los judefóbicos que defienden la desaparición de Israel (en beneficio de un idílico estado binacional, pero irrealizable sobre el terreno) como paso previo a la eliminación física de los israelíes o dicho de otro modo: a la eliminación física del pueblo judío en Oriente Medio.

En català: benvolguts lectors:

Ahir al matí, mentres esmorzaba al Royalti, vaig tenir la oportunitat de llegir la
següent noticia al diari El Mundo y de seguit el primer que em va venir al cap van ser els vídeos d´adoctrinament antisemita i anti-israelià de la societat palestina que es poden veure a webs com MEMRI o Palestinian Media Watch però amb l´agravant que un adoctrinament similar es dóna ara a Espanya, a les nostres escoles i això en plè segle XXI.

Vejam. Analitzem la situació. L´educació en aquest país està com un solar (en aquest sentit només cal veure les estadístiques de la UE). Cada reforma educativa que s´ha fet a l´estat espanyol a les darreres dècades només ha servit per a abaixar el nivell dels alumnes en tots els nivells (primària, secundària, estudis universitaris...) i crear més confussió entre alumnes i professors (això ho conec de primera mà gràcies a la meva experiència personal als cursos teòrics del CAP cursats ara fà dos anys). En conclussió, podem afirmar que s´està creant una generació de joves que amb sort seran analfabets funcionals, amb una formació bàsica per a poder realitzar la seva feina de manera més o menys eficient al seu lloc de treball però sense cultureta general i sense pensament crític, una joventut facilment manipulable pels polítics de torn sense escrúpuls independenment del seu partit polític o de l´ideología a la que s´adhereixin. Aquesta és la situació actual de l´educació al nostre país i em sorpren veure com molts dels nostres docents, enlloc de treballar a pols per a millorar la formació dels nostres alumnes, es deixen enduur per la ideología i perden un temps preciós adoctrinant als nens en l´odi anti-israelià i antisemita més primari. I dic això perque és imposible que un nen de sis anys se li passi pel cap plantejar frases com per aquestes: "els jueus maten per diners", "evaqueu el país dels palestins" o "marxeu a un altre lloc on us acceptin". Per tant, l´adoctrinament dels nens per part dels seus docents està fora de tot dubte.

Si els lectors em pregunten la meva opinió sobre els responsables de tot plegat, ho tinc molt clar: no és culpa només d´aquests professors sino de tots aquells professionals (periodistes, jutges, professors, polítics...) que en àmbits molt diversos han contribuït a fer de l´antisionisme una ideología políticament correcta socialment i han confòs a la ciutadania entre la crítica fonamentada contra una política determinada del govern israelià amb la deslegitimització-criminalització d´aquest estat, emprant en moltes ocasions arguments directament antisemites o refregits més políticament correctes com per exemple el del "lobby sionista", un simple refregit del lobby jueu internacional i de les teoríes conspiratives expressades als Protòcols dels Savis de Sió.

Que quedi clar. L´antisionisme no pot ser una postura ideològica políticament correcta perque no es basa en una crítica fonamentada i legítima a les polítiques del govern israelià de torn sino en la deslegitimització de l´estat d´Israel, de les seves institucions i fins i tot dels seus ciutadans, mitjançant una caricaturització del conflicte amb els palestins per a aconseguir els seus objectius. Per últim, vull denúnciar la gran irresponsabilitat del president del govern espanyol, José Luís Rodríguez Zapatero, que va negar allò que és evident, la existència d´un antisemitisme primari a l´estat espanyol, durant una entrevista mantinguda a Jerusalem amb periodistes del diari israelià Ma´ariv. Senyor Zapatero, que vostè negui un problema (al igual que va fer amb la crisi econòmica), no fà que aquest problema desaparegui. No s´enganyi. La judeofobia guanya terreny a Espanya i negar aquest fet evident només serveix per a donar més metxa als antisemites que defenen la desaparició d´Israel (en benefici d´un idílic estat binacional, però irrealitzable sobre el terreny) com a pas preví per a la desaparició física dels israelians, és a dir: la desaparició del poble jueu de l´Orient Mitjà.

Arxiu del blog