Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dilluns, 23 de febrer del 2009

El patinazo de Cayo Lara -- La patinada d´en Cayo Lara

Estimados lectores:

Recuerdo que por el lejano octubre del 2000, cuando empecé mi licenciatura de Historia en la Universitat Rovira i Virgili (Tarragona), uno de los consejos que más nos daban nuestros maestros es que todo buen historiador debe contrastar las fuentes que lee. Ese consejo le hubiese ido muy bien al coordinador general de Izquierda Unida, Cayo Lara, que el pasado 7 de Febrero hizo el ridiculo, citando en un discurso ante el consejo político de su partido una supuesta cita de Karl Marx en el Capital, que en realidad era un bulo difundido por Internet.

Si nisiquiera Cayo Lara, que es el coordinador general de un partido serio, como se supone que es Izquierda Unida, no contrasta sus fuentes y la información que recibe de internet, no me soprende nada que cualquier buen "progre antiimperialista" se trague con papas y sin ningún tipo de crítica panfletos como este que se publican en Rebelion.org

En català: Un dels consells que més cops van repetir els professors durant les primeres setmanes del primer curs universitari a l´any 2000 va ser que un bon historiador sempre havia de contrastar les fonts que llegeix. Si el bó d´en Cayo Lara, el coordinador general d´Izquierda Unida, hagués seguit aquest consell, s´hauría estalviat un ridicul com aquest.

Tanmateix si ni tan sols un polític seriós com es suposa que és en Cayo Lara contrasta les seves fonts, no m´estranya en absolut que qualsevol bon "progre antiimperialista" s´empassi panflets com aquest publicats a Rebelion.org

2 comentaris:

Fer Nando ha dit...

Queda demostrat, també, que no importa si el polític és de dretes o "d'esquerres" (com és el cas d'aquest senyor): si diuen una boutade històrica, sempre serà culpa dels seus col·laboradors...

Jaume ha dit...

jejeje... lo més divertit va ser la resposta que va donar en una entrevista quan li van preguntar pel lapsus. El tio, quedant-se tan panxo, va dir: "si Marx no llegó a afirmarlo, seguro que lo pensó"... Com si Marx fós el Messíes. En fi... autocrítica, zero.

Arxiu del blog