Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

diumenge, 30 de novembre del 2008

Sobre Vallas y "muros del Apartheid" -- Sobre vallats i "murs del apartheid"

Estimados lectores:
Ayer, en la noche temática de TV-2, se ofrecieron una serie de documentales sobre la situación de los niños en conflictos bélicos o en zonas de guerra. Uno de los reportajes, titulado "niños de la guerra", recogía la situación de los niños y adolescentes palestinos y se centraba especialmente en los años de la llamada "segunda intifada" palestina (a partir del septiembre del 2000). En realidad no lo ví entero, pero lo que ví no me gustó en absoluto. Los reporteros sólo entrevistaban a jóvenes palestinos y sólo se ofrecía la versión palestina de los acontecimientos. Lo más curioso es que varios adolescentes entrevistados se quejaban del "muro de la vergüenza" israelí pero ninguno de ellos se arrepentía de haber participado en manifestaciones violentas contra los soldados israelíes y más de uno afirmó que quiere volver a participar en acciones violentas contra los israelíes. Durante unos minutos, casi al final del documental, surgieron imágenes del vallado de seguridad en Cisjordania y de un check point o control militar. Obviamente, los entrevistados ya hablaron de que no nos dejan pasar, del muro del apartheid y bla, bla, bla...
Llegados a este punto, como observo que este tema del vallado está siendo tratado con un sensacionalismo demagógico y con el fin de criminalizar - cómo no - al estado de Israel, es necesario realizar unas aclaraciones. Ni es ni un muro en buena parte de su trazado ni su objetivo es conseguir una situación de Apartheid, como se dice en muchos medios de extrema izquierda o de solidaridad con la causa palestina. En efecto, el objetivo del vallado es impedir los atentados terroristas con hombres bombas en caferías, discotecas o cualquier tipo de recinto público en las ciudades israelíes. Es necesario tener en cuenta que antes de su construcción, las organizaciones terroristas palestinas podían introducir hombres bomba con relativa facilidad en territorio israelí y eso dio pie a brutales atentados terroristas como el de la Pizzeria Sbarro en Jerusalen o el de la discoteca Dolphinarium en Tel Aviv.
Sin embargo, lo más triste es que gobiernos que critican demagógicamente el mencionado vallado - cuyo principal objetivo es salvar vidas - han construido en los últimos años vallados mucho peores, pues su objetivo no es salvar vidas, sino evitar la entrada en el país de emigrantes en situaciones muy precarias, cuyo objetivo es buscar un puesto de trabajo para poder prosperar en sus condiciones de vida y apoyar a sus familias.
En català: ahir a la nit, a la "Noche Temática" de TV-2, es va oferir un reportatge sobre la situació dels nens i adolescents palestins especialment durant els anys de la anomenada "segona intifada palestina" (desde Septembre del 2000). No el vaig veure sencer, però el tros que vaig veure no em va agradar gens. És tractava d´un reportatge - panflet on només s´entrevistava a nois palestins (com si la juventut israeliana no hagués patit els efectes del conflicte) i només s´ofería la versió palestina dels esdeveniments, molt en boga amb la visió políticament correcta que té la pijo-progresía europea sobre els conflictes del Orient Mitjà.
Em va resultar molt curiós que la majoria de joves palestins entrevistats no mostressin cap tipus de penediment d´haver participat en accions o manifestacions violentes i afirmessin que ho tornaran a fer si tenen la ocasió. En un moment del video, van sortir imatges del vallat israelià a Cisjordania i clar ja es va presentar com un vallat del Apartheid i discriminatori. Com que aquest tema està sent tractat amb molt de sensacionalisme i amb la finalitat de criminalitzar a l´estat d´Israel (la comparació amb la sudàfrica del Apartheid ha fet fortuna en mitjans molt diversos) convé fer algunes aclaracions. Ni es un mur en la gran majoria del seu traçat ni el seu objectiu es promoure un règim d´Apartheid com es diu en molts mitjans pijoprogres o de solidaritat amb la causa palestina. La finalitat del vallat és impedir els atemptats terroristes amb homes bombes en qualsevol espai públic de les ciutats israelianes. Convé recordar que abans de la seva construcció, les organitzacions terroristes palestines tenien moltes més facilitats per a introduir homes bomba a Israel que causaven terrorifics atemptats com el de la pizzeria Sbarro a Jerusalem o el de la discoteca Dolphinarium a Tel Aviv.
Tanmateix, és patètic que governs europeus que demagògicament han criticat el vallat de Cisjordania - que té com a missió salvar vides - han construit valles molt pitjors perquè la seva finalitat no és pas evitar salvatges atemptats terroristes sinó evitar la entrada al país d´emigrants en situacions molt díficils, amb la finalitat d´aconseguir un treball i poder millorar les seves condicions de vida i donar un suport econòmic a la seva familia.

Arxiu del blog