Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dimarts, 4 de gener del 2011

la banalización del nazismo, una moda en España -- La banalització del nazisme, una moda a Espanya

En otras ocasiones ya he comentado como desde determinados medios afines a la línea dura del PP y del nacionalismo español más reaccionario se utiliza la comparación de los nacionalistas catalanes (especialmente los de ERC) con los nazis para demonizarlos y desprestigiarlos. Pues bien, otro ejemplo de clara banalización del nazismo y de su política nos lo ofrece el alcalde de Valladolid, Javier León de la Riva, y la recoge el Mundo en su edición digital. No estoy en absoluto de acuerdo con la ley anti-tabaco ni con las llamadas de Leire Pajín a denunciar a sus incumplidores pero compararlos con las políticas nazis es una clara banalización de ese régimen y de su política racista y genocida.

En català: en altres ocasions ja he comentat com des de determinats mitjans afins a la línea dura del PP i del nacionalisme espanyol més reaccionari s`utilitza la comparació dels nacionalistes catalans, especialment els d`ERC, amb els nazis per a demonitzar-los i desprestigiar-los davant de l`opinió pública. Doncs bé, un altre exemple d`aquesta banalització del nazisme tant de moda a Espanya ens la ofereix el batlle de Valladolid, Javier León de la Riva, i la recull el diari El Mundo a la seva edició digital. Personalment, no trobo encertada la Llei anti tabac ni les declaracions de Leire Pajín, la ministra de Sanitat, reclamant als ciutadans la denúncia dels seus incomplidors, però comparar aquesta llei o les declaracions de Pajín amb el nazisme és una clara banalització del mencionat règim i de la seva política racista i genocida.

Arxiu del blog