Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dijous, 21 de gener del 2010

La República islámica de Irán: la república del miedo -- La República Islàmica d´Iran: la República de la por

Estimados lectores:

Interesantísimo artículo sobre la situación límite en Irán en la web Project Syndicate. El régimen opresivo del Ayatollah Jamenei y de Mahmoud Ahmadineyad se basa en aterrorizar a la disidencia, a cualquier tipo de oposición interna. Sin embargo, las protestas del pueblo iraní en busca de un sistema más aperturista, democrático y donde impere el respeto de los derechos humanos ha sorprendido a los dirigentes islamistas. Precisamente, la situación interna de Irán ejerce una notable influencia en la política exterior del gobierno de Teherán, que sólo negociarán en serio con Occidente cuando tengan totalmente controlada la situación interna. Sin embargo, el pueblo iraní puede considerarse un aliado de Occidente porque con sus protestas ofrecen a los gobiernos occidentales la mejor arma de presión a los fundamentalistas de Teherán en las negociaciones por frenar su carrera nuclear.


Para leer el artículo en inglés, cliquea aquí.


Fuente: Project Syndicate.





En català: interesantissim article sobre l´actual situació a l´Iran publicat a la web Project Syndicate. En opinió d´en Mehdi Khalaji, el seu autor, el règim repressiu dels aiatollahs es sustenta amb la dura repressió i terror de qualsevol tipus d´oposició interna. Tanmateix, les protestes del poble iranià en demanda de reformes democràtiques, de pau a la regió i d´un major respecte als drets humans ha soprès als dirigents fonamentalistes, que intenten controlar qualsevol tipus de mitjà tecnològic per a impossar la censura. A més a més, la situació interna del país repercuteix en molt bona mesura en la política exterior del govern, que nomès negociarà amb Occident quan tingui totalment controlada l´oposició interna. En aquest sentit, el poble iranià es pot considerar un aliat estràtegic d´Occident, no nomès per la seva ànsia de reformes sinó també perque dona la millor eina a Occident per a pressionar al govern fonamentalista de Teherán en les negociacions sobre el seu programa armamentístic nuclear.

Si voleu llegir l´article en anglès, cliqueu aquí.

Font: Project Syndicate.

Arxiu del blog