Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

divendres, 29 d’agost del 2008

Rebelion.org y los Protocolos de los Sabios de Sión -- Rebelion.org i els Protocols dels savis de Sió

Estimados lectores:
La web de extrema izquierda Rebelion.org ha publicado un artículo con el título "Los judíos estadounidenses y los palestinos" en el que demoniza - como siempre - al estado de Israel por el trato dado a los palestinos de Cisjordania y el bloqueo a la franja de Gaza, pero además reproduce de nuevo el tema del lobby judío en EEUU, resaltando su gran poder de influencia y su gran poder económico, y nos muestra a la comunidad judía estadounidense como si sintiesen urticaria cuando se les menciona el estado palestino y como si todos fuesen firmes partidarios del Likud o de los partidos de la derecha religiosa israelí. De nuevo tópicos y más tópicos. En primer lugar, el arguemento del lobby judío - sionista me parece un refrito sacado de los protocolos de los sabios de sión, actualizado y más políticamente correcto; y, en segundo lugar, el hecho de presentar a la una gran mayoría de la comunidad judía de estados unidos como firmes partidarios del Likud o de la derecha religiosa israelí me parece una burda generalización, pues cada persona es un mundo y entre los judíos estadounidenses habrá gente de muchísimas tendencias acerca del conflicto israelo-palestino.
Pero qué se puede esperar de una web que se llama antirracista, antiimperialista y pro-derechos humanos y no duda en postear artículos como éste, con citas falsas del Talmud, que podrían estar perfectamente colgados en una web neonazi de extrema derecha.
Qué se puede esperar de una web que, aunque se define como antirracista, no duda en postear los artículos de un neonazi sueco, llamado Jöran Jermas, que firma con el pseudónimo de Israel Shamir para hacerse pasar por judío y así librarse de las criticas de judeófobia. En fin... patético rebelion.org y otras webs similares porque están escupiendo en los nobles valores que dicen defender.
En català: benvolguts lectors, la web "antiimperialista" i d´extrema esquerra Rebelion.org ha publicat un artícle, que porta per títol "los judíos estadounidenses i los palestinos", on a més de demonitzar a l´estat d´Israel pel tracte donat als palestins de Cisjordania, el bloqueig de Gaza i bla, bla, bla, rescata el mite del lobby jueu-sionista, resaltant el seu enorme poder econòmic, i a més a més cau en una generalització burda de la comunitat jueva nordamericana, presentant-la com un bloc monolític, afí a les teoríes del Likud o de la dreta religiosa israeliana. Lamentable, però què podem esperar d´una web que, tot i definir-se com antirracista i pro-drets humans, no dubta a publicar un article, amb fragments falsos del Talmud, que podría estar publicat en qualsevol web neonazi d´extrema dreta. I repeteixo, què podem esperar d´una gent, suposadament antirracista i antifeixista, que no dubta a postejar articles del neonazi suec Jöran Jermas, que firma amb el pseudònim d´Israel Shamir per a fer-se passar per jueu i axí lliurar-se´n de les acusacions de judeofobia. Patètic perquè rebelion.org i altres webs simil.lars, amb els seus articles judeòfobics i les seves demonitzacions dels jueus de la diàspora o de l´estat d´Israel, estan escopint sobre els valors que suposadament diuen defensar.

2 comentaris:

Fer Nando ha dit...

I la realitat és que, als Etats Units, la comunitat jueva te un altíssim percentatje de votants als demòcrates, comparable a la comunitat negra. Salutancions cordials.

Jaume ha dit...

Justament per això crítico la postura que vénen als articles de Rebelion.org i webs simil.lars, perquè no pretenen informar - ni que sigui parcialment - sino vendre odi pur i dur. Inclús Noam Chomsky ha críticat aquesta visió del "lobby sionista" i justament per això va ser catalogat com a sionista en un article publicat a Rebelion.org. Salutacions!

Arxiu del blog