Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dimarts, 19 d’agost del 2008

La respuesta de la izquierda "antiimperialista" a la crisis del Caucaso -- La resposta de l´esquerra antiimperialista a la crisi del Caucas.

Estimados lectores:

En uno de mis últimos posts, hablé del doble rasero de colectivos llamados pacifistas y de extrema izquierda, que sólo sacan a relucir su pacifismo cuando en un conflicto uno de los actores es EEUU o Israel. Pues bien, hoy puedo añadir que en muchas webs "antiimperialistas" y supuestamente pacifistas se postean artículos de teorías conspirativas para explicar la crisis del Caucaso o bien se postean artículos donde se apoya - de manera más o menos velada - la intervención rusa.


Veamos un ejemplo de artículo, posteado en la web "Kaos en la red", donde se recurren a teorías conspirativas, culpabilizando a EEUU de la crisis del Caucaso. Cuídado, no es que yo lo diga, si lo leéis, veréis como el propio autor reconoce que está utilizando una teoría conspirativa.

Aquí se puede leer un artículo de la web "Rebelion.org", en el que se defiende y justifica la versión oficial rusa y se aprovecha de paso para arremeter contra el "imperialismo norteamericano" y... contra Israel, que es mencionada de pasada. Es que esos sionistas...

En fin... como siempre, doble rasero. Si en un conflicto participa EEUU o Israel, estos colectivos ya alardean su pacifismo, su defensa de los derechos humanos y su oposición a la "agresión imperialista estadounidense" o a la "agresión sionista sobre el pueblo palestino o libanés". Ahora bien, si en el conflicto no participan esos actores, entonces da igual. Ninguna manifestación pacifista, ninguna manifestación antiimperialista, sólo silencio; además si uno de los implicados en el conflicto es colega, justificamos su agresión aunque tengamos que recurrir para ello a teorías conspirativas. Patético doble rasero.


En català: en un dels meus darrers posts, ja vaig criticar el doble raser de molts col.lectius que s´autoanomenen pacifistes i "antiimperialistes" davant el conflicte del Caucas. Avui aniré més lluny. No només no s´han manifestat a favor de la pau i per a demanar la retirada dels excèrcits russos de l´estat georgià, sinó que en varies pàgines web "antiimperialistes" en els darrers dies he pogut llegir articles on és justificava la intervenció russa o es recorría a teoríes conspiratives per a culpar de la crisi a EEUU. Anem per parts:

En un article publicat a la web "Kaos en la red" s´utilitzen teoríes conspiratives per a culpar de la crisi a EEU. I que consti que l´us de teoríes conspiratives no és pas que jo m´ho inventi, és el propi autor de l´article qui reconeix que, per a explicar la crisi al Caucas, utilitzará una teoría conspirativa.

En un altre article publicat a la web "Rebelion.org" es defen la intervenció russa i es culpa de la crisi del Caucas a EEUU i a... Israel, que es menciona de passada. És que... aquests sionistes...

En fi, com sempre, doble raser. Quan en un conflicte hi participa EEUU o Israel, cal manifestar-se ràpidament contra l´"agressió imperialista estadounidenca" o l´"agressió sionista". Però si en el conflicte aquests dos actors no hi tenen cap tipus de participació, llavors no val la pena manifestar-se per la pau, ni contra les agressions, al contrari, ens quedem a casa veient els jocs olimpics. Això sense comptar que un dels actors en el conflicte sigui col.lega, si és el cas, llavors no només no ens queixem sino que donem suport a la seva agressió "pacificadora" encara que haguem de recorrer a les teoríes conspiratives. En fi, patètic doble raser.
PD - En la imagen podéis ver un cartel de los pacifistas y antiimperialistas para protestar por la guerra de Irak y la del Libano. Son las únicas guerras que les importan, sinó están involucradas EEUU e Israel, da igual, no vale la pena protestar... -- A la imatge podeu veure un cartell dels pacifistes - antiimperialistes per a protestar contra la guerra d´Irak i la del Liban, de fet són els únics conflictes que els hi importen. Si en una guerra no está involucrada EEUU o Israel no cal protestar, tant se val...

2 comentaris:

Fer Nando ha dit...

Els col·lectius pacifistes, jo suposo, estaran maleint a Nadal i plorant en cada medalla de "l'estat Espanyol"...

Jaume ha dit...

jajajaja... per cert, l´Argentina ha arribat a la final després de golejar al Brasil. A la segona part, el partit no hi va tenir color. Felicitats i sort a la final! Salutacions!

Arxiu del blog