Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dijous, 17 de juliol del 2008

El parlamento español aprueba el tratado de Lisboa -- El parlament espanyol aprova el tractat de Lisboa.

Estimados lectores:
Lo podéis leer en el País. El parlamento español aprobó el tratado de Lisboa, que sustituye al fracasado proyecto de constitución europea. Según se puede leer en dicho periódico, los partidos que votaron en contra fueron el Bloque Nacionalista Galego (BNG) y Esquerra Republicana de Catalunya (ERC).
He de decir que estoy sumamente decepcionado con esta nueva decisión del PSOE. Una medida tan importante como es el tratado de Lisboa y que, quieras o no, va a afectar a los ciudadanos debería haberse sometido a referendum como se hizo en Irlanda. Pero no, eso era demasiado. Es más fácil aprobarla directamente vía parlamentaria que arriesgarse a llevarse un nuevo chasco, como ocurrió con la constitución europea hace tres años con los noes de Francia y Holanda. De nuevo, otra decepción zapateril. Presume de política social, de izquierdismo y de socialismo y sólo aprueba medidas neoliberales y veladamente xenófobas, como por ejemplo la directriz sobre inmigración de la UE. Además, y lo que es peor, ni siquiera hace una buena política social, que se puede resumir perfectamente con la palabra POPULISMO. Eso es lo que hace, populismo con fines electoralistas. Vergonzoso.
En català: El parlament espanyol va aprovar l´altre dia el tractat de Lisboa. Ho podeu llegir al País. Segons sembla, els dos unics partits que van votar en contra van ser el Bloque Nacionalista Galego (BNG) i Esquerra Republicana de Catalunya (ERC). L´aprovació del tractat serà publicada proximament al BOE i desde aquest moment el texte ja tindrà vigència legal. De nou, una altra decepció amb la política del PSOE en els darrers mesos. Estic fart d´escoltar a Zapatero parlar de la seva política social i presumir d´esquerrisme i de socialisme quan en realitat la seva política es pot resumir perfectament amb la paraula POPULISME.
Crec que una mesura tant important com és la del Tractat de Lisboa s´hauría d´haver consultat als ciutadans mitjançant un referendum. Però, és clar, que val la pena no arriscar-se i enduur-se un altre decepció com va passar al 2005 amb els no de França i Holanda a la constitució europea. La solució de Zp: no consultar al poble i, pim pam, aprovar-ho mitjançant la vía parlamentaria.
El que més rabia em fà és que Zapatero es presenta com el gran gurú de l´esquerra espanyola i europea i ni tan sols fà una bona política social. Les seves mesures són afavorir qualsevol iniciativa neoliberal i veladament xenòfoba, com la directriu sobre inmigració de la UE, i això combinat amb mesures demagògiques, populistes, oportunistes i electoralistes que ell en diu política social. Vergonyós.

1 comentari:

Fer Nando ha dit...

Aquest demòcrates ho són a condició de que nosaltres pensem lo mateix que ells...

Arxiu del blog