Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dijous, 19 de juny del 2008

Mujeres con pañuelo -- Dones amb mocador

Avui us proposo veure un documental que porta per títol "Mujeres con Pañuelo", que va ser retransmès al programa "Documentos Tv" el passat 10 de Juny, on set noies musulmanes defensen el seu dret a duur el Hiyab o mocador islàmic i expliquen els motius pels quals elles es van decidir a portar-lo.

Personalment crec que s´exagera amb el tema, potser perquè veure una dona amb el cap tapat és una cosa que no em sorpren. La meva avia, que en pau sia, en moltes tardes d´hivern portava el cap cobert amb un mocador, encara que obviament no a la manera de les dones musulmanes.


Considero que cada persona ha de tenir la llibertat per a poder escollir el que vol i el que no vol portar, ja sigui el hiyab, un piercing o la samarreta del Che. Els problemes comencen amb les imposicions, tant en un sentit com en un altre. La llibertat d´elecció ha de ser la premisa clau.

En Español: Os propongo ver un documental que lleva por título "Mujeres con Pañuelo", en el que siete chicas musulmanas explican los motivos por los que decidieron ponerse el hiyab o pañuelo islámico y defienden su derecho a llevarlo. Dicho documental fue retransmitido en el programa "Documentos Tv" el pasado 10 de Junio.

Creo que el debate que el hiyab ha provocado en Europa en los últimos años es una exageración. Quizás sea porque a mi ver a una mujer con la cabeza tapada por un pañuelo no me resulta tan extraño. A finales de los años 80, en muchas tardes de invierno, mi abuela - que en paz descanse- se cubría la cabeza con un pañuelo, aunque, eso sí, no a la manera de las mujeres musulmanas. Por eso, no me sorprende en absoluto ver a mujeres con hiyab.

Defiendo el derecho de la mujer tanto a llevarlo como a no querer ponerselo. El problema viene en las imposiciones, tanto en una como en otra dirección. Cada persona tiene que poder elegir libremente lo que quiere llevar o como quiere vestirse.

Arxiu del blog