Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

diumenge, 4 de maig del 2008

Preocupante panorama


La situación me parece preocupante. Con el descrédito de los partidos socialdemócratas en muchos países, la actual situación de recesión económica y un preocupante aumento de la xenofobia en Europa se está abonando el terreno para que estos grupos populistas, nacionalistas y neofascistas tengan un mayor protagonismo político. Espero no ser agorero pero la situación no me gusta y me preocupa. Esperemos que en un futuro a corto - medio plazo no tengamos que lamentarlo...


La situació em sembla preocupant. Cada cop amb una major freqüència escolto comentaris xenòfobs contra els emigrants, els gitanos, els moros... i no només de borratxos de taverna, sino de gent culta, amb estudis universitaris que ja està donant classe a la universitat o està cursant el doctorat. En realitat, és una situació que en ocasions em colapsa. Amb la situació actual de descrèdit de molts partits socialdemòcrates, la recessió econòmica i la demonització del fenòmen migratori s´està abonant el terreny per a que aquests partits populistes i neofeixistes tinguin un major pes i protagonisme polític. Europa torna a jugar amb serps, esperem que a curt - mig plaç no ho haguem de lamentar...

Arxiu del blog