Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dimarts, 15 d’abril del 2008

El último de los tibetanos

Interesante artículo del profesor de derechos humanos en el Bard College, Ian Buruma, sobre la situación en el Tibet y su conflicto con China.
Ian Buruma defiende que, aunque China ha modernizado el Tibet, la política asimilacionista del gobierno de Pekín puede acabar a medio plazo con la desaparición de la cultura tibetana. Sin embargo, con el exilio del Dalai Lama y de sus seguidores en la India, esa milenaria cultura podría conservarse en el exilio de una manera incluso más tradicional de lo que lo hubiese hecho en un Tibet independiente.
En català: interessant article d´en Ian Buruma, professor de drets humans al Bard College, sobre el perill de la desaparició de la mil.lenària cultura tibetana degut a la política assimilacionista duta a terme pel govern de Pequín. Segons defensa l´autor, Xina ha aportat modernitat i prosperitat econòmica al Tibet però el cost pot ser molt alt: la desaparició de la cultura tibetana. Encara que, amb l´exili a la India del Dalai Lama i els seus seguidors, aquesta mil.lenària cultura es podría conservar a l´exili de manera molt més tradicional del que ho hagués fet en un Tibet Independent.
Si queréis leer el artículo en Español, clicad aquí.
Si queréis leerlo en inglés, clicad aquí.
Fuente: Project Syndicate.

Arxiu del blog