Blog bilingüe (catalán - Castellano) sobre mis aventuras, mis reflexiones y temas de actualidad, especialmente centrados en Oriente Medio y en la desinformación existente acerca de Israel.

Blog bilingüe castellà-català sobre les meves aventures, reflexions i altres temes d´actualitat, especialment centrat en l´Orient Mitjà i en la desinformació existent als nostres mitjans sobre Israel.

dilluns, 19 d’abril del 2010

España necesita un Barça - Madrid universitario -- Espanya necessita un Barça-Madrid universitari

Estimados lectores:

La semana pasada, mientras tomaba café con mi directora de tesis y otros dos profesores, pude escuchar una de esas frases geniales, que describen la realidad con sola unas pocas palabras pero que son como dardos certeros: "La universidad es la institución donde mejor se ha conservado el feudalismo". La frase la soltó en plena conversación uno de los profesores pero en realidad es del medievalista francés, George Duby. Al oirla, pensé: lo ha bordado con sólo unas pocas palabras. De hecho, acerca de este tema, del desastre de la universidad pública a día de hoy en España, el periódico el País ha dedicado un muy buen artículo de opinión, titulado "España necesita un Barça Madrid universitario", cuya lectura recomiendo encarecidamente.

En català. Benvolguts lectors:

La setmana pasada, mentres prenia un cafè amb la meva directora de tesi i amb altres dos profesors, vaig escoltar una d´aquestes frases genials, que descriuen perfectament la realitat amb unes poques paraules però que són com dards certers: "La universitat és la insitució on millor s´ha conservat el feudalisme". Genial, oi? La frase la va dir un dels professors en un moment donat de la conversa però es del mediavalista francès George Duby. De fet, sobre aquest tema, sobre el desastre actual de la universitat pública espanyola a dia d´avui, el diari el País ha publicat un molt bon article d´opinió, que porta per títol "España necesita un Barça Madrid universitario", del que recomano que us llegiu fins al darrer punt i la darrera coma.

Arxiu del blog